אמנה לטיפוח גבעת הברושים

01/06/2016 כ"ד אייר תשע"ו

לפני כשבוע ביקרו תלמידי בית ספר "מעוז המכבים" באתר גבעת הברושים, במסגרת הפרויקט "אמץ אתר", שם הם חתמו על אמנת התחייבות לשמור על האתר, לטפחו וכן ללמוד עליו במטרה להטמיע אותו כאתר מוגן כחלק מהטבע העירוני בעיר מודיעין מכבים רעות. לביקור זה קדם סיור במקום של מועצת התלמידים ונציגי ועדת טבע וסביבה של בית הספר, שניסחו את האמנה.

כזכור, במסגרת פרויקט "אמץ אתר", לו שותפים היחידה הסביבתית באגף שפ"ע ומינהל החינוך, מאמצים בתי הספר היסודיים בעיר אתר טבע הסמוך אליהם. התלמידים נחשפים למושגי סביבה ולמגוון הביולוגי ומבצעים שם פעילויות שונות כמו שתילות עצים חדשים, ניקיון וימי שיא.

תלמידי "מעוז המכבים" הציעו כללי התנהגות, שנכנסו לאמנה, תוך התייחסות ללמידת המורשת של הגבעה בכלל והמצפור על שמו של אמנון ליפקין שחק ז"ל בפרט. ביום שישי האחרון ביקרו כל תלמידי בית הספר וחתמו על האמנה. בית הספר רואה חשיבות רבה בשמירתו וטיפוחו של האתר, בלמידה על הטבע, בעלי החיים והצמחייה המקומיים שבו בעונות השונות של השנה, בשימור הארכיאולוגי ובלמידת ההיסטוריה של האתר.

תלמידי מעוז המכבים בגבעת הברושיםתלמידי מעוז המכבים בגבעת הברושים

מנהלת בית הספר, יהל לוטן: "חוויית היציאה לטבע וקשירת הקשר למקום תורמת לתחושת השייכות של הילד לנוף ילדותו, זו תמצית התפישה החינוכית שלנו האומרת כי קיימות היא בטבע שלנו, וכי האדם הוא תבנית נוף ילדותו. הלמידה החוץ כיתתית, מאפשרת לתלמידים לפגוש בתדירות רבה את מרחבי הטבע המקיפים את ביה"ס, להתנסות לחקור, לחשוב ולחלוק את הלמידה עם שאר תלמידי ביה"ס כעיקרון אקדמי".

חברת המועצה ומחזיקת תיק איכות הסביבה, ורד גל בחרי: "ביום שישי האחרון התפנו כל תלמידי בית הספר מעוז המכבים לחתימה על אמנת אימוץ אתר גבעת הברושים, את תוכן האמנה הכולל את הרצון לשמור, לטפח ולפתח את גבעת הברושים כתבו ועיצבו תלמידי בית הספר בהובלת מועצת התלמידים ו-ועדת טבע ואיכות הסביבה. החתימה על האמנה, שלוותה בפעילויות שונות לפי גילאים, אפשרה לפתח שיח על נושאים כגון אמנה, הסכם והתחייבות וטבע. אני רוצה להודות למנהלת יהל לוטן ולצוות החינוכי שליווה את התלמידים בתהליך של חיבור ואימוץ הטבע העירוני."



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד