לומדים על תוכנית ''פסיעות''

14/07/2016 ח' תמוז תשע"ו

בשבוע שעבר הגיעו למודיעין מכבים רעות נציגים מעיריית תל אביב, בכדי ללמוד על התוכנית העירונית הייחודית "פסיעות". בין האורחים היו סגנית ראש עיריית תל אביב, מהרטה ברוך-רון, אשר אחראית על תחום הרווחה, הקהילה והשירותים החברתיים, ונציגים בכירים ממספר אגפים בעירייה, אשר עוסקים בתחום הגיל הרך.

תוכנית "פסיעות", אותה מפעילה עמותת "סחלבים" בשיתוף עם מינהל החינוך העירוני והשירות הפסיכולוגי, הינה תוכנית ייחודית ברמה הארצית. מטרת התוכנית היא לחזק את הקשר בין מערכת החינוך העירונית לבין הגנים והמשפחתונים הפרטיים, על ידי בדיקת קריטריונים להפעלת מסגרות לגיל הרך ואיכות טיפול בילדים והענקת "תו תקן" למסגרות בתוכנית, כך שהורי וילדי העיר יקבלו את התנאים הטובים ביותר.

במסגרת התוכנית מקבלים צוותי המשפחתונים והגנים הפרטיים הדרכה וליווי שוטפים וקבועים על ידי רכזת התוכנית ופסיכולוגית התוכנית. התוכנית מסיימת בימים אלה את שנתה השישית, וכיום חברות בה 45 מסגרות פרטיות וכ-1000 ילדים מתחנכים בהן.

נציגים מעיריית ת''א הגיעו ללמוד על תוכנית פסיעונציגים מעיריית ת''א הגיעו ללמוד על תוכנית פסיעו

במפגש נכחו סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, מויש לוי, מנהלת מחלקת הגיל הרך ב"סחלבים", ענבל זרקון, סגנית ראש מינהל החינוך, מירי חוגרי ורכזת תוכנית פסיעות איילה זליקוביץ. אלה ענו לאורחים על שאלותיהם הנוגעות לתוכנית, לתהליך הטמעתה בעיר ולשיתוף הפעולה מצד הגנים. נציגי עיריית תל אביב הגיעו למודיעין מכבים רעות ללמוד על תוכנית "פסיעות", לאחר ששמעו עליה במסגרת תהליך של "צוות חדשנות".

סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, מויש לוי: "תוכנית "פסיעות" נוצרה לפני כ-6 שנים, על מנת לסייע ככל הניתן במענה החינוכי הניתן לילדים בגיל הרך, החל מגיל לידה. תחום זה, שלרוב לא מטופל כלל על ידי הרשויות, הינו כה משמעותי, במיוחד בעיר צעירה כמו מודיעין מכבים רעות. התוכנית הייחודית שהקמנו מהווה מוקד התעניינות לרשויות רבות, ובכלל זה לעיריית תל אביב שהגיעו לביקור על מנת ללמוד אודות התוכנית. נמשיך לפתח תכניות ייחודיות על מנת לשפר את מערכת החינוך העירונית, בכל הגילאים."

לחצו כאן למידע על התוכנית ורשימת המסגרות החינוכיות הפועלות במסגרת פסיעות



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד