פרס החינוך הארצי

14/07/2016 ח' תמוז תשע"ו

זה כבר הפך לעניין שבשגרה כאשר בית ספר ממודיעין מכבים רעות זוכה בפרס החינוך הארצי. ביום שלישי השבוע בטקס במעמד שר החינוך נפתלי בנט הוענק לבית הספר העל יסודי מכבים רעות – מו"ר הפרס היוקרתי ביותר של משרד החינוך.

בטקס השתתפו סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך מויש לוי, ראש מינהל החינוך בתיה שוכן, סגניתה מירי חוגרי, מנהלת מחלקת החינוך העל יסודי דלילה אשכנזי וצוות ההוראה של בית הספר.

בין נימוקי הפרס נכתב על בית הספר כי ״מנהיגות תלמידים היא מנהיגות פעילה המקדמת חינוך לערכים דמוקרטיים, סובלנות וכבוד הדדי וכן מנהיגות מורים המעוגנת בהוראת עמיתים כתרבות ארגונית״

ההחלטה על זכיית בי"ס העל יסודי מו"ר, בית הספר הוותיק ביותר במודיעין מכבים רעות, בפרס התקבלה לאחר מספר חודשים בהם נבחן בית הספר במספר אופנים ובהם ביקור של ועדת הפרס בבית הספר. במהלך הביקור למדו חברי הוועדה על הפרויקטים והעשייה החינוכית המגוונת הנעשית בבית הספר.

הענקת פרס חינוך ארצי. צילום: שלומי אמסלםהענקת פרס חינוך ארצי. צילום: שלומי אמסלם

לפרס החינוך קריטריונים ברורים על פיהם מוענק פרס החינוך לבית ספר. בין השאר על בית הספר לפעול באופנים מגוונים לקידום תהליכי הוראה-למידה והערכה ולפיתוח סביבת למידה אשר יובילו ללמידה משמעותית, להבנה מעמיקה, לטיפוח כלי חשיבה ולמידה, להישגיות, לחדשנות, ליצירתיות ולמצוינות. הוא צריך לתת מענה לצרכים שונים של תלמידים, ולפעול להכלה, ולקדם ולטפח תלמידים בעלי צרכים מיוחדים וייחודיים וכן למניעת נשירה.

דגש נוסף הניתן בקריטריונים לזכייה בפרס הוא קיומו של אקלים בית ספרי המעודד אכפתיות וכבוד הדדי, לקיחת אחריות, מניעת התנהגויות עתירות סיכון, מעורבות בחיי בית הספר והקהילה, שמירה על איכות הסביבה, שמירה על זכויות האדם לשוויון, סובלנות ודו-קיום.

הוועדה התרשמה כי ערכים של למידה, הישגיות, חדשנות, יצירתיות ומצוינות היו למעשה אבני הדרך של הפדגוגיה הבית ספרית הנשזרת בתכנית הערכית, חברתית ייעוצית והינם בבסיס החזון הבית ספרי. כמו כן בחלק גדול מתחומי הדעת בית הספר מקדם עבודות חקר משמעותיות, החל מחקר של "אני ומשפחתי", דרך "חקר מדעי" ועד חקר של "תיעוד והנצחת ניצולי שואה" כחלק מלימודי ההיסטוריה והחינוך החברתי הערכי לקראת המסע לפולין. בין יתר התכניות והפעילויות שבית הספר הציג לוועדה של משרד החינוך היו הטמעת הלמידה המשמעותית מכיתה ז' ועד י"ב. תכניות ייחודיות המקדמות תהליכי הוראה למידה והערכה, תכניות רב תחומיות המשלבות מספר מקצועות דעת ויצירה של פדגוגיה אחרת ואירועים פדגוגים משמעותיים (אירועי שיא) המאפשרים שילוב של הערכה חלופית והבניית ידע.

כמו כן הוועדה התרשמה מההשתלמות המוסדית הנעשית למורי ביה"ס ומאפשרת מסגרת של למידה, ליווי והערכה במהלך השנה. בשנים האחרונות נבנתה השתלמות ייעודית המותאמת לצרכי בית הספר ויעדי המשרד, המהווה במה ללמידת עמיתים ושימור ידע אירגוני.

בבית הספר תשע כיתות חינוך מיוחד והוא חרט על דגלו קבלת האחר ומקיים זאת בחיי היומיום ע"י שילוב תלמידים מאתגרים והובלתם לשתיים עשרה שנות לימוד ובגרות מלאה.

בית הספר הציג נוסף על כך נתונים מרשימים המעידים על אקלים חינוכי חיובי השורר בו ובתחושת המוגנות. וכן דוגל בשותפות ושקיפות ומתנהל עם הנהגת הורים פעילה ותומכת וכן תנועות נוער פעילות המשמעותיות בתוך בית הספר.



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד