הישגים לתיכונים בעיר

28/08/2016 כ"ד אב תשע"ו

ארבעה בתי ספר על יסודיים מהעיר זכו השבוע להיכלל ברשימת התיכונים המצטיינים בהישגיהם הערכיים, החברתיים והלימודיים של משרד החינוך: תיכון ברנקו וייס, תיכון עירוני א', אולפנת בני עקיבא אורות מודיעין הישיבה התיכונית.

כידוע, משרד החינוך מתגמל מדי שנה עובדי הוראה בגין הישגי בית הספר, כאשר הקריטריונים להצטיינות נוסחו בהסכמה שבין משרד החינוך לבין ארגון המורים ומשרד האוצר, במסגרת ההסכם "עוז לתמורה".

לטבלת המצטיינים נכנסו 277 בתי ספר בארבע רמות דירוג שונות, כאשר כל תיכון שנכלל ברשימה יקבל תגמול (חד פעמי) על סכום שנע בין כ-3,000 שקלים לכ-8,000 שקל, בהתאם לקבוצת הדירוג בה שובץ.

תיכון ברנקו וייס נכלל בקבוצה הראשונה של בתי הספר הערכיים, כלומר המורים בבית הספר יתוגמלו במענק הגבוה ביותר. תיכון עירוני א' ואולפנת בני עקיבא אורות מודיעין דורגו בקבוצה השנייה וישיבת בני עקיבא לפיד תורת נחום דורגה בקבוצה השלישית.

ראש העיר מעניק תעודת הוקרה למנהל תיכון עירוני א'ראש העיר מעניק תעודת הוקרה למנהל תיכון עירוני א'

בתי הספר נמדדים על היבטים רחבים בעשייה הבית ספרית והחישוב כולל ממדים חברתיים, ערכיים ולימודיים, בהם: מעורבות חברתית, שילוב ילדי חינוך מיוחד, קליטת עולים חדשים, מניעת נשירה, טוהר הבחינות ועוד.

בעירייה הסבירו כי הקריטריונים לתגמול מכוונים לבתי הספר שחוללו את השינוי המשמעותי ביותר בקרב תלמידיהם במהלך שנת הלימודים תשע"ו, ולא לבתי הספר בעלי ההישגים הגבוהים ביותר, דבר המגביר את ההישג, שכן בתי הספר בעיר נחשבים מלכתחילה למובילים. עוד נמסר כי עירוני א', אולפנת אורות מודיעין וישיבת לפיד היו ברשימה גם בשנה שעברה, שזהו הישג משמעותי נוסף בפני עצמו. יש לציין כי בקרב 14 בתי ספר על יסודיים הפועלים בעיר יש ארבעה בתי ספר צומחים ובית ספר לחינוך מיוחד, שאינם נכללים בקריטריונים לקבלת המענק.

הרשימה נקבעה מתוך רצון של משרד החינוך להוקיר את בתי הספר על תרומתם בעיצוב עתיד התלמידים והבאתם להצטיינות לימודית אישית, חברתית וערכית בשנת הלימודים תשע"ו. התגמול, שהינו חד פעמי, מחזק ומתמרץ את קידום ערך המצוינות כאורח חיים ויחד עם זאת מהווה אות הערכה לעשייה החינוכית המעמיקה של הצוות החינוכי.

ראש העיר, חיים ביבס: "העובדה כי מידי שנה בתי הספר מהעיר, הנמצאים בצמרת דרך קבע, מצליחים לשפר את הישגיהם הערכיים, החברתיים והלימודיים מעוררת גאווה. התגמול הדיפרנציאלי נעשה על פי שינוי בערכים ביחס לשנה קודמת, עובדה שעושה את הישגים אלו של בתי הספר למרשימים יותר. כל הכבוד למורים ולמנהלים שלנו שעושים את הטוב ביותר עבור התלמידים שלנו וללא ספק הם ראויים לקבל את הגמול על כך."

סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, מויש לוי: "מערכת החינוך העירונית זכתה בהרבה מאוד פרסים בשנים האחרונות. אני רואה את החשיבות לא בפרס עצמו, כי אם בהכרה שיש בכך לעבודה הקשה והמאומצת הנעשית על ידי המנהלים, הצוותים החינוכיים והמערכת כולה. חשיבות עוד יותר גדולה יש בהצטיינות לא רק בתחום הלימודי, אלא בתחום הערכי-חברתי. אני מברך את בתי הספר שזכו, ומאחל לכולנו שנמשיך לעבוד קשה ולהצטיין בכל התחומים, על מנת לספק לילדינו את החינוך הטוב ביותר."



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד