חנוכת בית ספר "פסיפס"

15/01/2017 י"ז טבת תשע"ז

ביום שלישי שעבר נערך טקס חנוכת בית ספר "פסיפס", בית הספר לחינוך מיוחד הפועל. בית הספר, שהחל לפעול בתחילת שנת הלימודים הנוכחית, מיועד לתלמידים עם צרכים מיוחדים, בגילאי 6–12, ומפעיל אותו ארגון "בית אקשטיין". כיום לומדים בו כ-40 תלמידים, בשבע כיתות לימוד.

בית הספר הוקם בשיתוף עם מפעל הפיס, ומטרתו הייתה לתת מענה לשתי אוכלוסיות, שעד היום חלק מתלמידיהן למדו במוסדות חינוך מחוץ לעיר: ילדים בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית קשה וילדים על הרצף האוטיסטי בתפקוד נמוך. בית הספר הותאם לצרכי האוכלוסייה עבורה הוא נבנה, והוא כולל, בין היתר, מטבח לימודי, בו יכולים התלמידים לרכוש מיומנויות מטבח, חדרי טכנולוגיה ומדעים, חדרי טיפולים, חדרי עזר, מנהלה, גינה טיפולית ואולם רב תכליתי.

בטקס חנוכת "פסיפס" נכחו ראש העיר, חיים ביבס, יו"ר מפעל הפיס, עוזי דיין, סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, מויש לוי, מנכ"ל העירייה, יורם כרמון, ראש מינהל החינוך, בתיה שוכן-אורבוך, מנהלת המחלקה לצרכים מיוחדים במינהל החינוך, דורית קוטלר, מנהלת "פסיפס", ויולט צוקרמן, וכמובן צוות המורים, התלמידים הנרגשים והוריהם.

חנוכת בית ספר 'פסיפס'חנוכת בית ספר 'פסיפס'

לאחר שצוקרמן בירכה את הנוכחים, אמר ביבס כי: "יש לנו את אחת ממערכות החינוך הטובות ביותר בארץ, ואנו עובדים רבות על כך שהיא תעניק מענה לכולם, ושלא יהיו תלמידים שיצטרכו לנסוע מחוץ לעיר בכדי ללמוד. אנחנו בדרך הנכונה אך העבודה לא הסתיימה. אני מודה לאנשי החינוך על העבודה המסורה שלהם ומבקש מהם להמשיך לעשות את הדבר החשוב מכל – לטפל בילדים שלנו. אנחנו, נמשיך לעזור להם להשיג את המשאבים הנדרשים."

בהמשך הופיעו התלמידים בפני הנוכחים עם שני שירים, כשהם מנגנים על כלי נגינה שונים ורוקדים, ונעשתה בכניסה למבנה הפרחת בלונים צבעוניים על ידי התלמידים והצוות החינוכי.

סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, מויש לוי: "חנוכת בית ספר "פסיפס" מהווה סיום לתהליך ארוך להגשמת חלום אותו חלמנו לפני כ-6 שנים – הקמת בית ספר מיוחד עבור אוכלוסיית התלמידים בעלי מוגבלות שכלית התפתחותית ועבור התלמידים על הרצף האוטיסטי. לכן, התרגשותי מפתיחתו, כמו התרגשות ההורים שהיו שותפים לתהליך, היא התרגשות רבה מאוד. סיום תהליך ההקמה רק מסמל את תחילת התהליך החינוכי שצריך לעשות בבית הספר, על מנת לצקת לתוכו תוכן ועשייה שיקדמו אותו מעלה מעלה."




פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד