מאורט עירוני ד' לחלל

05/02/2017 ט' שבט תשע"ז

כיתה ט' 4 מתיכון אורט עירוני ד' זכתה ביום ראשון האחרון בגמר הארצי של תחרות "רמון ספייסלאב" ותזכה לשלוח לחלל את הניסוי שיזמה בנושא תסיסת יין במיקרו כבידה.

התכנית "רמון ספייסלאב", של קרן רמון, נעשית בשיתוף ובעידוד משרד החינוך, הפיקוח על הוראת מדע וטכנולוגיה וסוכנות החלל הישראלית שבמשרד המדע הטכנולוגיה והחלל. התוכנית עושה שימוש בעולם המרתק של החלל בכדי לעורר בתלמידים השראה ומוטיבציה לחלום הכי רחוק שניתן, תוך מיצוי הפוטנציאל האישי והחברתי הטמון בכל תלמיד.

הגמר, שנערך בהשתתפותה של רונה רמון ובמסגרת שבוע החלל הישראלי, היווה את נקודת הסיום של תהליך למידה ארוך, אשר התבצע בסביבה מאתגרת, בו התנסו התלמידים בחקר ובפתרון בעיות, כשבדקו אילו ‏השפעות יש למאפייני החלל על ‏תופעות טבע ‏המוכרות לנו על פני כדור הארץ.

כיתה ט'4 מעירוני ד', שכל תלמידיה נרתמו למען הצלחת הניסוי, בחרה להתמקד בתהליך התסיסה של יין אדום במיקרו כבידה (כבידה חסרת משקל), כפי שיש בחלל. מטרת הניסוי שלהם היא לבחון כיצד מיקרו כבידה משפיעה על תהליך התסיסה וההתיישנות של יין, ובכך גם על טעם היין.

תלמידי אורט עירוני ד' בגמר התחרותתלמידי אורט עירוני ד' בגמר התחרות

התלמידים, שעבדו רבות על הניסוי הן מבחינה מדעית הנדסית והן מבחינת דרך הצגתו בגמר, נבחרו להיות בין חמש הקבוצות הישראליות שישלחו בעוד כחודש את הפרויקט שלהן לתחנת החלל הבינלאומית, הנמצאת במרחק של 400 קילומטרים מכדור הארץ.

הכיתה תשלח לחלל מיץ ענבים סחוט, כאשר בתנאי חוסר כבידה הוא ייחשף לשמרי יין ויחל בתהליך התסיסה. מטרת הניסוי היא לבחון את יעילות התסיסה ואת פליטת הגזים והאלכוהול בתנאי מיקרו כבידה. תוצאות הניסוי ישליכו על מספר רב של תחומים הרלוונטיים ליישוב חיים מחוץ לכדור הארץ.

ראש העיר, חיים ביבס: "תלמידי אורט עירוני ד' מוכיחים כי עבורם השמיים אינם הגבול. הזכייה בתחרות היוקרתית ובפרס המרתק בו זכו היא עוד סימן לעבודה החינוכית הנהדרת הנעשית במערכת החינוך שלנו. כל הכבוד לתלמידים על העבודה הנפלאה שלהם ועל העובדה כי בקרוב שם העיר יגיע גם לחלל."

סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, מויש לוי: "ברכות לבית ספר אורט עירוני ד' ולתלמידי כיתה ט'4, ששוב מוכיחים שהתלמידים שלנו יצירתיים, מקוריים ויודעים ליישם את מה שלמדו, בעבודת צוות מדהימה, כדי להגיע להישגים הגבוהים. אנו מאוד גאים בתלמידים אלה, אשר מביאים הרבה כבוד לעיר."

ראש מינהל החינוך, בתיה שוכן-אורבוך: "הישג תלמידי אורט עירוני ד' הינו הישג נוסף, מרשים מאוד, אשר מביא גאווה גדולה לעיר. נפלה בחלקנו הזכות ללמד ולטפח תלמידים סקרנים אשר משקיעים רבות בהרחבת הידע שלהם בתחומי הדעת השונים. אנו שמחים ומתרגשים פעם אחר פעם מהיצירתיות והשאפתנות של תלמידי העיר, המגשימים חלומות ומממשים את היעד הלאומי בתחום המדע והטכנולוגיה. מינהל החינוך ימשיך לעמוד לצד בתי הספר, הצוותים החינוכיים והתלמידים במטרה לתמוך בהם ולעזור להם בהשגת יעדים לאומיים נוספים בכל תחום ובתחומי המדע והטכנולוגיה בפרט."



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד