אוהל ההידברות של שבט ''אופק'' וסניף מכבים

08/03/2017 י' אדר תשע"ז

בשבוע שעבר, ולקראת חג פורים, הוקם בתיכון מכבים רעות מו"ר אוהל גדול ובולט במיוחד בנוף הבית ספרי – אוהל הידברות. הפעילויות באוהל, שהועברו גם לתלמידים וגם להורים, התקיימו במסגרת תוכנית ההתערבות המקיפה שנעשית לסיום העימות המתמשך בין שבט "אופק" של הצופים לבין סניף מכבים של "מכבי צעיר".

לתוכנית זו, שהחלה לפני מספר שבועות וכוללת בין היתר אמנה משותפת, שותפים העירייה, מחלקת הנוער והצעירים של עמותת סחלבים, "עיר ללא אלימות", שתי תנועות הנוער, תיכון מכבים רעות מו"ר, הנהגות ההורים וכמובן התלמידים עצמם.

אוהל ההידברות של שבט אופק וסניף מכביםאוהל ההידברות של שבט אופק וסניף מכבים

את הפעילות הראשונה באוהל, שהתמלא במחצלות וכריות, פתחו מנהל תחום הדרכות והכשרות ב"עיר ללא אלימות", אסף כגן, רכזת תנועות הנוער בעיר, דנה לרון-ניר, ועו"ד חפצי קופלה, מגשרת ממרכז "עמק השווה", שהעבירו פעולה לנציגי שכבת השמיניסטים של שתי התנועות. דרך תחפושת של ספיידרמן, למדו בני הנוער על גישת "הסמכות החדשה", שפיתח פרופסור חיים עומר.

המדריכים השוו את הקהילה לקורי עכביש, ואמרו שכפי שהקורים צריכים להפוך למכלול אחד בכדי למלא את משימתם, כך הקהילה צריכה לעבוד ביחד בכדי לפתור את הבעיות, ולא בנפרד. עוד דובר במפגש על אלימות, תופעת ה"עדר", שיתופי הפעולה האפשריים והשיח המקובל שיש לייצר.

בהמשך, מילאו את האוהל כ-30 הורים לתלמידים החברים בתנועות הנוער. ההורים שמעו את סיפורו המרתק של גרי רודנר, שהיה חייל במארינס והשתתף בלכידת סדאם חוסיין. במהלך שירותו בצבא האמריקאי הוא התמכר לאלכוהול ולחומרים נוספים, וכיום הוא מעביר הדרכות לנוער ולהורים, ונותן כלים משמעותיים להורים כיצד ניתן להיות מעורבים ומשמעותיים בקרב חיי ילדיהם. גרי חיזק להורים את הידיעה שחשוב להציב גבולות, ולצד זאת להביע תמיכה בילד, שילוב שהוא עצמו לא קיבל בילדותו ומבין כעת את חשיבותו.



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד