התנסות חדשה לליצנים הקהילתיים

08/03/2017 י' אדר תשע"ז

כ-30 בני נוער מהעיר, הלוקחים חלק בקבוצת הליצנים הקהילתית, רגילים לשמח ולהצחיק ילדים, אך בשבוע שעבר התנסו שלוש בנות נוער מהקבוצה בליצנות קצת שונה – ליצנות רפואית.

הדבר נעשה במסגרת יום חיסונים בבית ספר "מעוז המכבים", בו חוסנו כל תלמידי כיתות א' נגד מחלות שונות, כפי שנהוג ומקובל בכל הארץ. בכדי שהילדים יהיו רגועים יותר, ההורים נינוחים יותר, המורות מרוכזות יותר והאחיות הרפואיות פנויות יותר לבצע את הליך החיסון, הצטרפו ליום זה שלוש התלמידות, שלומדות בכיתה י', מלוות ברכזת תחום התנדבות נוער, איילת בועזסון, ליצנית רפואית בעצמה, ומצוידות באף אדום.

בני הנוער החברים בקבוצת הליצנים הקהילתית, הפועלת תחת מחלקת הנוער והצעירים בעמותת סחלבים, מקיימים לאורך כל השנה ימי הולדת לילדים עם צרכים מיוחדים או לילדים ממשפחות מעוטות יכולות או כאלה שאינן יכולות להרשות לעצמן, מסיבה כזו או אחרת, לחגוג ימי הולדת. הליצנים, שחלקם עושים זאת במסגרת תכנית המעורבות החברתית וההתפתחות האישית, עוברים הכשרות שונות בנושא וגם לוקחים חלק באירועים עירוניים שונים כמו העדלאידע ויום המעשים הטובים.

ליצנים קהילתיים בבית הספר ''מעוז המכבים''ליצנים קהילתיים בבית הספר ''מעוז המכבים''

לקראת יום החיסונים עברו שלוש התלמידות הכשרה מיוחדת בנושא ליצנות רפואית, וביום עצמו הן ליוו את התלמידים לאורך התהליך כולו, החל מרגע יציאתם מהכיתה, דרך ההמתנה ועד לחיסון עצמו, ממנו חוששים ילדים רבים. במהלך זמן זה הפריחו הליצניות בועות סבון, ציירו ציורי פנים וחילקו לתלמידים מדבקות, מדליות ופלסטרים של נסיכות וגיבורי על. כך, למעשה, דאגו הליצניות להסיח את דעת הילדים מפעולת החיסון עצמה.

שילוב הליצניות ביום החיסונים התאפשר תודות לשיתוף הפעולה של בית הספר ורכזת קידום בריאות בעירייה, מיכל אלימלך. התגובות על השילוב היו חיוביות מאוד, והאחיות של מערך "פמי" ומחנכות כיתות א' אף אמרו כי תהליך החיסון היה מהיר ונינוח יותר מאשר בדרך כלל.



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד