''אורות מודיעין'' זכתה בפרס חינוך

06/04/2017 י' ניסן תשע"ז

ביום ראשון השבוע עדכנה ועדת פרס החינוך הארצית של משרד החינוך את ראש העיר, חיים ביבס, כי אולפנת בני עקיבא "אורות מודיעין" זכתה בפרס חינוך מוסדי לשנת הלימודים תשע"ז, הפרס היוקרתי ביותר הניתן על ידי משרד החינוך. ועדת הפרס בחרה באולפנה בתום תהליך ממושך ומורכב, בו בחנה את התנהלות בית הספר בתחומים שונים, ואף ערכה בו ביקור, במהלכו למדו חברי הוועדה על התכניות החינוכיות המגוונות הפעולות בבית הספר.

בכל שנת לימודים ניתן פרס החינוך הארצי לכעשרה מוסדות חינוך מצטיינים. טקס הענקת הפרס, שנעשה במעמד שר החינוך, הוא אחד מאירועי השיא בארץ המסכמים עשייה חינוכית מיטבית. השנה נבחרו מכל הארץ 14 מוסדות חינוך מצטיינים, בהם גנים, בתי ספר יסודיים ובתי ספר על יסודיים, מהזרם הממלכתי ומהזרם המלכתי-דתי, שאחד מהם הוא כאמור אולפנת "אורות מודיעין". במסגרת הפרס תזכה האולפנה בתעודה ובפרס כספי.

לפרס החינוך קריטריונים ברורים לפיהם נבחנים בתי הספר, ובהם קיום פעילות משמעותית לקידום תהליכי הוראה, למידה והערכה, וזאת לצד לפיתוח סביבת למידה שתוביל ללמידה משמעותית, להבנה מעמיקה, לטיפוח כלי חשיבה ולמידה, להישגיות, לחדשנות, ליצירתיות ולמצוינות. בתי הספר המצטיינים צריכים לתת מענה לצרכים שונים של תלמידים, לפעול להכלה ולעודד לאכפתיות, כבוד הדדי, לקיחת אחריות, סובלנות ועוד.

תלמידות האולפנא במחנה גיבוש. צילום: איילת וולפסוןתלמידות האולפנא במחנה גיבוש. צילום: איילת וולפסון

ועדת הפרס התרשמה ממגוון המגמות ומסלולי הלימוד שפתוחים בפני התלמידות בתחומי המדעים והאמנויות, מדעי החברה, הקולנוע והתקשורת, וכן מהמסלול האקדמי למצטיינות. בבית הספר שיטות ההוראה הן מגוונות ומתקדמות, והתלמידות לומדות למידה מתוקשבת באמצעות מחשבים ולוחות חכמים. זאת בנוסף לפעילות החברתית הענפה והתרומה הרבה לקהילה שהתלמידות לוקחות בה חלק, בעידוד בית הספר.

זו השנה הרביעית ברציפות בה זוכים בתי ספר מהעיר בפרס היוקרתי הזה. לפני שנה הוכרז תיכון מכבים רעות מו"ר כזוכה בפרס זה, לפני שנתיים זכו תיכון יחד ובית הספר לחינוך מיוחד "גוונים" לקבל את התואר המכובד, ושנה קודם לכן זכה בתואר תיכון עירוני ב' ע"ש יצחק רבין.

פרס זה מתווסף לפרס החינוך הרשותי לשנת הלימודים תשע"ו, בו זכתה השנה מודיעין מכבים רעות, כפי שנמסר בחודש פברואר האחרון.

ראש העיר, חיים ביבס: "פרס החינוך הארצי ניתן לאולפנת "אורות מודיעין" בזכות העבודה המסורה של כלל השותפים. ידוע לכולנו כי האולפנה שלנו היא מהטובות במדינת ישראל, וכעת קיבלנו לכך גם אסמכתא רשמית ממשרד החינוך. כל הכבוד לצוות המורים, להנהלה, בראשות הרב אשר כורסיה, להורים ולתלמידות היקרות. העובדה כי בכל שנה בשנים האחרונות זכה בית ספר מהעיר בפרס יוקרתי זה מעידה על עוצמתה של מערכת החינוך העירונית. אנו נמשיך בעשייה החינוכית המקיפה על מנת להצמיח את תלמידינו ולקדם את מערכת החינוך בעיר."

סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, מויש לוי: "ברכות לאולפנת "אורות מודיעין", שזכתה עד היום כמעט בכל פרס אפשרי, והשנה הוסיפה את הפרס היוקרתי, פרס החינוך הארצי. הפרס מהווה הכרה לעבודה המצוינת שנעשית בבית הספר על ידי כל הגורמים, בהובלת הרב אשר כורסיה, יחד עם הצוות החינוכי, ההורים וכמובן התלמידות המדהימות. אני בספק אם קיימות ערים נוספות בסדר הגודל של מודיעין מכבים רעות, אשר חמישה מבתי הספר שלה זכו בפרס היוקרתי בתוך ארבע השנים האחרונות, וזה בהחלט מהווה אות כבוד נוסף למערכת החינוך שלנו."



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד