דשא סינתטי בכל גני הילדים

24/04/2017 כ"ח ניסן תשע"ז


מספר ימים לפני בואו של חג הפסח הושלמו העבודות להתקנת משטחי הדשא הסינתטי בכל חצרות גני הילדים בעיר. העבודות, שהחלו בחודש אוגוסט האחרון, מעט לפני תחילת שנת הלימודים, נמשכו זמן קצר מהמתוכנן.

לפי הנתונים שבידי העירייה, עלות התקנת משטחי הדשא הסינתטי עמדה על כ-5.5 מיליון שקלים. בנוסף, ב-185 גני הילדים שברחבי העיר הותקנו משטחי דשא סינתטי בגודל כולל של 32 אלף מ"ר. ברוב הגנים הותקנו משטחים בגודל של כ-160 מ"ר, כאשר בחלק מהם אף הותקנו משטחים גדולים יותר.

מרבית הדשא שהותקן הינו בצבע ירוק, בדומה לדשא האמיתי, אך עם זאת בגני הילדים שבעיר יש כ-5,000 מ"ר של דשא סינתטי בצבעים שונים: אדום, צהוב וכחול. כמו כן, בחלק מהגנים, לרבות בגני החינוך המיוחד, הותקן בדשא המשחק "ים יבשה".

משטח דשא סינטתי בגן צלילמשטח דשא סינטתי בגן צליל

בנוסף, במסגרת העבודות, בכ-60 גני ילדים ותיקים נעשה שדרוג של מתקני המשחק, ובמידת הצורך הותקנו הצללות חדשות.

בנוסף לדשא שהותקן בחצר המשחקים, בכל חצר יישאר אזור עם חול, בחלק המרוחק מפנים הגן. במתחם זה יוכלו הילדים לשחק כמו בעבר, וזאת מאחר שעל פי מחקרים בתחום החינוך לגיל הרך, למשחק בחול יש תרומה אדירה בהתפתחות הילד. בעת המשחק בחול הילד מפתח מגוון כישורים ובהם כישורים שכליים, רגשיים וחברתיים, וזאת בנוסף לפיתוח מוטוריקה עדינה, קואורדינציה ותיאום עין-יד.

ראש העיר, חיים ביבס: "בתחילת השנה התחלנו בתהליך שדרוג חצרות גני הילדים והתוצאות היפות בהתאם. בכל שבוע, כאשר אני מבקר בגני הילדים, אני רואה את השיפור בנראות הגנים, וכעת כל ילדי העיר נהנים ממשטחי דשא איכותיים לצד ארגזי החול המסורתיים. אנחנו נוסיף לעשות ככל הניתן כדי לאפשר לילדים שלנו ללמוד וליהנות בתנאים הטובים ביותר שניתן."

נציגת הגנים בהנהגת ההורים העירונית, עדי מן: "כמי שמובילה ומלווה מאבקים בנושא תחזוקת החול בגני הילדים בערים רבות בארץ, אני שמחה על המהלך וגאה בכך שבעיר שלי העירייה עמלה על פרויקט רחב היקף, מוצלח ומקצועי. אני מודה על שיתוף הפעולה ובטוחה שנמשיך לשתף פעולה ביוזמות נוספות בגני הילדים בעיר ובכלל."



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד