רוצים עיר נקייה

28/05/2017 ג' סיון תשע"ז

בימים אלה מוביל אגף שיפור פני העיר (שפ"ע), ביחד עם תלמידי בית הספר הדמוקרטי ע"ש נדב, קמפיין שנועד לצמצם את תופעת אי איסוף צואת הכלבים על ידי התושבים ברחובות ובשטחים הציבוריים. מטרת הקמפיין היא להגדיל את המודעות, לצמצם את התופעה, להגביר את האכיפה ולשתף את ילדי בתי הספר והגנים בנושא.

בשנה שעברה נערך קמפיין זה תחת הסיסמה "קח שקית לכל תקרית", ואכן נרשמה הצלחה, בעיקר בעליית המודעות בקרב התלמידים וילדי הגנים. הסיסמה לקמפיין, שהמציאה התלמידה שקד קורן-כץ, נבחרה לאחר תחרות שנערכה בכל בתי הספר בעיר.

השנה נבחר בית הספר הדמוקרטי להצטרף לקמפיין, לאחר שכמה מתלמידיו: יובל כהן, דריה שני, עינת דנינו, אביב אמון ונטע נובק, ערכו שאלון בנושא אי איסוף צואת כלבים על ידי בעליהם במסגרת שיעור אזרחות. התלמידים העבירו את השאלון בקרב מאה תושבים, ומסקנותיהם היו שהסיבה המרכזית לאי איסוף הצרכים נובעת מעצלנות.

תלמידי בית ספר הדמוקרטי ע"ש נדב, בליווי אגף שפ"ע, החליטו להתגייס למציאת סיסמה שתוביל השנה את הקמפיין, ולגמר הגיעו חמש סיסמאות מובילות:

  • "אם לכלב ברח – שים בפח" (של גיא יהב, נועם שגיב, גלעד קולס, נעם שביט ואיתמר בראשי)

  • "הרמת - ניצחת" (של יוסטוס סגל)

  • "יהיה טוב ונעים כשבעלי כלבים יפנו צרכים" (של עלמה כליפא וענבר רשתי)

  • "בעלי כלבים את הקקי אוספים" (של רעי הידלגו גראס ואיתי שטינמץ)

  • "הכלב שלך עשה צרכים? תדאג שלא ידרכו עליו אחרים" (של גלי שביט וניצן יניב)

    ההצבעה לסיסמה המנצחת נעשית כאן באתר העירייה – לחצו על הקישור. הצביעו והשפיעו

    הסיסמה שתזכה תפורסם במסגרת קמפיין העירייה לעידוד איסוף צואת הכלבים.

הסיסמה של שקד קורן-כץ  הסיסמה של שקד קורן-כץ

כידוע, על פי חוק העזר העירוני, הקנס על אי איסוף צרכי הכלב, שנעשו במקום ציבורי, הוא 475 שקלים. כך גם על מרבית העבירות הנוספות שנוגעות לכלבים כמו אי הקפדה על שימוש ברצועה לכלב או אי הכנסה לבידוד במקרה בו הכלב נשך אדם. לאחרונה תגברו מפקחי הפיקוח העירוני והמחלקה הווטרינרית באגף שפ"ע את אכיפת החוקים, ומחודש ינואר 2017 חילקו המפקחים כ-50 דו"חות לתושבים שלא הקפידו על חוקים אלה. אחת העבירות השכיחות בעיר היא אי איסוף צואת הכלב, עבירה אותה רואים המפקחים בחומרה.

לאחרונה נתפסו ב"בוסתן ירחים", בוסתן אקולוגי עם עצי מאכל שנמצא ברחוב כסלו בשכונת הכרמים, מספר תושבים שטיילו במקום עם כלביהם ולא אספו את צרכיהם, וקיבלו על כך דו"ח. באגף שפ"ע מבקשים מתושבי העיר לא לשחרר כלביהם ללא רצועה, ולהקפיד על איסוף הצואה למען הניקיון, הנראות והבריאות של כולנו.

חברת המועצה ומחזיקת תיק איכות הסביבה, ורד גל בחרי: "אימוץ חיית מחמד כרוך בסיפוק והרבה אהבה, אולם גם באחריות גדולה הן כלפי חיית מחמד והן כלפי השכנים והסביבה. הטיפול באיסוף צואת הכלבים תופס תאוצה בכל הארץ. ישנן עיריות אשר בחרו בשיטת המקל והגדילו את סכום הקנס בגין אי איסוף צואת הכלבים, ויש עיריות אחרות, בהן מודיעין מכבים רעות, אשר בוחרת עדיין בשיטת ההסברה להגדלת המודעות. אני מברכת את תלמידי בית הספר ה"דמוקרטי" על הובלת התהליך לבחירת הסלוגן העירוני החדש, וקוראת לכל התושבים להשתתף בהצבעה לבחירת הסלוגן, שכל מטרתה היא להגדיל את המודעות כדי שביחד נמשיך לשמור על ניקיון העיר ורווחת התושבים."



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד