צהרונים חברתיים מוזלים

18/06/2017 כ"ד סיון תשע"ז

ראש העיר, חיים ביבס, המשמש כיו"ר מרכז השלטון המקומי הכריז ביום חמישי האחרון על החלת צהרונים חברתיים מוזלים בגני הילדים ובכיתות א' ו-ב' בכלל הרשויות בארץ בעלות של 650 ש"ח בחודש, כאשר על סכום זה יינתן סבסוד של המדינה, בהתאם להכרזת שר האוצר. סכום הסבסוד יהיה בין 150 שקלים ל-350 שקלים לחודש, והוא יינתן על פי הדירוג הסוציו-אקונומי של הרשות המקומית.

במודיעין מכבים רעות הסבסוד יהיה בצהרונים של בתי הספר, בכיתות א' ו-ב', על סך 150 שקלים לחודש, כך שעלות הצהרון החברתי להורים לילדים בכיתות א' ו-ב' תהיה 500 שקלים לחודש.

עיקרי התוכנית, שתתבצע על פי מודל הבסיס של משרד החינוך (ציל"ה), סוכמו על ידי ביבס יחד עם מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, וצוות משרדו.

התוכנית תאפשר מסגרת מותאמת לרשויות, כך שלכל רשות תינתן האפשרות להרחיב את הצהרון בהתאם לבקשת ועד ההורים היישובי, בהחלטה רוחבית גורפת לכלל הרשות ובתנאי שהסכום המקסימלי לא יעלה על סך של 935 שקלים (לפני סבסוד המדינה).

על פי התכנית, הצהרון החברתי, שעלותו להורים 650 שקלים (או 500 שקלים להורים לילדים בכיתות א' ו-ב' במודיעין מכבים רעות, לאחר הסבסוד על ידי המדינה), יפעל בימי הלימודים בלבד עד לשעה 16:00, ויכלול חוג אחד בשבוע.

כאמור, ניתן להרחיב את פעילות הצהרון במחיר של עד 285 שקלים לחודש, כאשר עלות הצהרון לא תעלה על 935 שקלים לחודש (או 785 שקלים בצהרוני בתי הספר במודיעין מכבים רעות לאחר סבסוד המדינה). תוספת זו תאפשר הפעלת הצהרון עד לשעה 17:00, הוספת כ-14 ימי פעילות בחופשות הלימודים, הפעלת שני חוגים בשבוע. במרכז השלטון המקומי ציינו כי לכל מרכיב בהרחבה, כגון: הארכת יום הלימודים, חוג העשרה, פעילות בחופשות ועוד, ייקבע מחיר גג, בהתאם להערכת העלויות במשק. בכל מקרה, רשות מקומית לא תוכל לגבות מההורים מעבר לסכום זה.

הנהגת ההורים העירונית היא זו שתקבע באיזו מתכונת להפעיל את הצהרונים.

צהרונים חברתיים בגנים ובכיתות א' – ב'צהרונים חברתיים בגנים ובכיתות א' – ב'

עוד נמסר כי במסגרת המהלך יזמו מרכז השלטון המקומי, יו"ר ועדת החינוך, ח"כ יעקב מרגי, יו"ר הוועדה לשלום הילד, ח"כ יפעת שאשא ביטון, ו"פורום ועדי ההורים היישוביים", הצעת חוק שתגדיר תקינה ברורה באשר לשירותי הבסיס בצהרון ותחייב את כלל מפעילי הצהרונים העירוניים ברחבי הארץ. הצעת חוק זו תעבור לאישור הכנסת כבר במושב הנוכחי.

בדומה לתוכנית 'בתי הספר שמוביל החופש הגדול', התכנית הצהרונים החברתיים תהיה מפוקחת על ידי משרד החינוך, שייתן לצוותים החינוכיים סיוע מקצועי כפי שיידרש.

ראש העיר ויו"ר מרכז השלטון המקומי, חיים ביבס: "אני שמח שהצלחנו להביא בשורה של ממש עבור ההורים העובדים, בדמות צהרונים חברתיים. קביעת תקינה ומחיר גג לצהרונים ברשויות תשים סוף לעלויות הגבוהות של הצהרונים ברחבי הארץ, אך יחד עם זאת תאפשר לכל רשות, בשיתוף פעולה עם וועדי ההורים, להתאים את הצהרונים לצרכיה. אני רוצה להודות לכל השותפים שלנו למהלך, שפעלו יחד עמנו למען צמצום הפערים בחברה הישראלית. התוכנית היא נדבך נוסף בשרשרת פעילות ארוכה של מרכז השלטון המקומי להקלה על ההורים ומעמד הביניים – הגבלת מחירי קייטנות, הוספת סייעת שנייה, האחדת מחירי ביטוח תאונות לתלמידים ועוד. אנו נמשיך לפעול להענקת חינוך איכותי ושווה לכל נפש לכל ילדינו."



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד