ספריות העיר בעקבות הבית הנעלם

13/07/2017 י"ט תמוז תשע"ז

במהלך שנת הלימודים האחרונה נערך בספריות בתי הספר היסודיים בעיר פרויקט משותף סביב הספר "בעקבות הבית הנעלם – סיפורו של בנימין זאב הרצל", שכתבה הסופרת אורה מורג.

הפרויקט נעשה כחלק מנושא הלימוד השנתי, שהיה "50 שנה לאיחוד ירושלים", ושיאו הוא תערוכה שמוצגת בספרייה הציבורית ע"ש משה שכטר ומרכזת את תוצרי התלמידים. התערוכה נפתחה בשבוע שעבר בטקס חגיגי בו נכחה גם אורה מורג, ששיתפה את הנוכחים בתהליך כתיבתו של הספר, שזכה בפרס זאב לספרות ילדים ונוער, ופתח את סדרת המתח ההיסטורית שלה, עליה דיברה במפגש גם כן.

ספריות העיר בעקבות הבית הנעלם צילום: סנדרה ויינרבספריות העיר בעקבות הבית הנעלם צילום: סנדרה ויינרב

הספר מדבר על בית אבן קטן ששכן ברחוב צדדי בירושלים, ולאחר שפורק גילו שלושה ילדים שמאחורי הבית הצנוע מסתתרת תעלומה שקשורה באדם שהגה את רעיון מדינת היהודים – בנימין זאב הרצל.

במסגרת הפרויקט עבדו ספרניות בתי הספר עם התלמידים, ולאחר שהן הכירו להם את הסיפור, הן החלו ליצור, ביחד איתם, מיצג בנושא הספר, החל משירים וסיפורים ועד ליצירות אמנות שונות.

דרך הספר למדו התלמידים על דמותו של הרצל, על תכונות המנהיג ועל משמעות חזון ומימושו, וכן על נושאים שקשורים לירושלים כמו מבנים לשימור בעיר, אתרים בעיר ודמויות ירושלמיות מפורסמות.

התערוכה מוצגת בספרייה הציבורית ע"ש משה שכטר, שברחוב עמק דותן 49, עד לסוף חודש אוגוסט. הציבור מוזמן לבקר ולהתרשם.



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד