שישה בתי ספר על יסודיים מהעיר זכו השבוע להיכלל ברשימת התיכונים המצטיינים בהישגיהם הערכיים, החברתיים והלימודיים של משרד החינוך לשנת תשע"ז. מדי שנה מתגמל משרד החינוך עובדי הוראה בגין הישגי בית הספר, כאשר הקריטריונים להצטיינות נוסחו בהסכמה שבין משרד החינוך לבין ארגון המורים ומשרד האוצר, במסגרת ההסכם "עוז לתמורה".

לטבלת המצטיינים נכנסו השנה 285 בתי ספר בארבע רמות דירוג שונות, כאשר כל תיכון שנכלל ברשימה יקבל תגמול (חד פעמי) על סכום שנע בין כ-3,000 שקלים לכ-8,000 שקל, בהתאם לקבוצת הדירוג בה שובץ.

בתי הספר העל יסודיים עירוני ג' ע"ש מוטה גור, אולפנת בני עקיבא "אורות מודיעין" ובית הספר הדמוקרטי ע"ש נדב מרחב נכללים בקבוצה הראשונה של בתי הספר, כלומר המורים בבית הספר האלה יתוגמלו במענק הגבוה ביותר. תיכון מכבים רעות מו"ר דורג בקבוצה השנייה והתיכונים עירוני א' ועירוני ב' ע"ש יצחק רבין דורגו בקבוצה השלישית.

בתי הספר נמדדים, כאמור, על היבטים רחבים בעשייה הבית ספרית, והחישוב כולל ממדים חברתיים, ערכיים ולימודיים, בהם: מעורבות חברתית, שילוב ילדי חינוך מיוחד, קליטת עולים חדשים, מניעת נשירה, טוהר הבחינות, גיוס לצה"ל, אחוז הזכאות לבגרות ועוד.

שישה בתי ספר מצטיינים – תמונה להמחשהשישה בתי ספר מצטיינים – תמונה להמחשה

בעירייה הסבירו כי הקריטריונים לתגמול מכוונים לבתי הספר שחוללו את השינוי המשמעותי ביותר באותם מדדים בקרב תלמידיהם בשנת הלימודים תשע"ז, בהשוואה לשנה הקודמת, ולא לבתי הספר בעלי ההישגים הגבוהים ביותר, דבר שמחזק את ההישג, לאור העבודה שבתי הספר בעיר נחשבים מלכתחילה למובילים.

מדי שנה נמצאים ברשימת התגמול הדיפרנציאלי מספר בתי ספר מהעיר, וכך גם השנה, כאשר בתי הספר עירוני א' ואולפנת אורות מודיעין היו ברשימה זו גם בשנה שעברה וגם בזאת שלפניה, דבר המצביע על הישג משמעותי נוסף בפני עצמו. יש לציין כי בקרב 14 בתי הספר העל יסודיים שבעיר, יש ארבעה בתי ספר צומחים ובית ספר לחינוך מיוחד, שאינם נכללים בקריטריונים לקבלת המענק.

הרשימה נקבעה מתוך רצון של משרד החינוך להוקיר את בתי הספר על תרומתם בעיצוב עתיד התלמידים והבאתם להצטיינות לימודית אישית, חברתית וערכית בשנת הלימודים תשע"ז. התגמול, שהינו חד פעמי, מחזק ומתמרץ את קידום ערך המצוינות כאורח חיים, ויחד עם זאת מהווה אות הערכה לעשייה החינוכית המעמיקה של הצוות החינוכי.

ראש העיר, חיים ביבס: "כמו בכל שנה, גם השנה בתי ספר על יסודיים מהעיר נכללו ברשימת בתי המצטיינים שחוללו שינוי משמעותי בשנה שחלפה. העובדה שבתי הספר שלנו, שנמצאים תמיד בצמרת, מצליחים לשפר את הישגיהם מעוררת גאווה. תודה רבה לכל צוותי ההוראה, למנהלים ולמורים, על עבודתכם הבלתי נלאית למען הילדים שלנו, תודה לכם ההורים על התמיכה וכמובן תודה לתלמידים הנהדרים שלנו."

סגן ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, מויש לוי: "ברכות לששת בתי הספר מהעיר על הזכייה. כל הכבוד למנהלים ולצוותים החינוכיים על ההישג הנפלא. מבחינה עירונית, העובדה שמדובר בשישה בתי ספר, מראה פעם נוספת על המקום של המערכת החינוכית שלנו. משמחת אותי במיוחד העובדה שמדובר על הישגיות ערכית חינוכית, ועל כך שהזכייה מדברת על השיפור באחוזים משנה שעברה, מה שמראה שאנחנו בהתקדמות מתמדת."



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד