נחשפו לקסם האופרה

25/01/2018 ט' שבט תשע"ח

במהלך היומיים האחרונים התכנסו כ-1,500 תלמידים מכיתות ג' וד' בבתי ספר בעיר לצפות בהיכל התרבות מודיעין, במופע האופרה "חליל הקסם".

המופע התקיים במעמד ראש העיר, חיים ביבס שבירך על הפרויקט היפה שחושף את התלמידים לעולם התרבותי האמנותי של האופרה בגיל כה צעיר, סגנו ומחזיק תיק החינוך, מויש לוי ומנהל "סל תרבות ארצי" במשרד החינוך, רן שפירא.

המופע בוצע על ידי אמני האופרה הישראלית על פי יצירתו של המלחין המפורסם מוצארט והוא היווה נקודת השיא של מפגשי חשיפה לאופרה שהחלו בתחילת השנה בבתי הספר. מטרת תכנית זו שהינה בשיתוף משרד החינוך, עיריית מודיעין מכבים רעות והאופרה הישראלית, להציג בפני התלמידים בגילאי 9-11 את תחום האופרה אשר פחות נגיש ויותר מורכב לילדים.

נחשפים לקסם האופרהנחשפים לקסם האופרה

האופרה הנחשבת תחום תרבותי קלאסי ואיכותי, פתחה לילדים באמצעות המפגשים, צוהר לעולם המורכב של היצירה המוזיקלית, הדורשת מן הילדים ריכוז רב, חשיבה מעמיקה ודמיון.

לפני המופע בהיכל התרבות, נפגשו הזמרים והנגנים עם כיתות ג' וד' שהשתתפו בתכנית, להכנה והסברה על יצירת האופרה "חליל הקסם" ובנוסף, קיבלה כל כיתה דיסק עם היצירות שמושמעות במופע, על מנת שיוכלו התלמידים להתוודע אליהן עוד בטרם המופע. המופע הותאם לילדים ונערך באופן ידידותי ונגיש יותר.

במהלך השנה, יתקיימו מפגשי חשיפה נוספים למוזיקה המיועדים לחטיבות הצעירות (גני החובה) ולכיתות א'-ב', שייהנו מתכנית קונצרט "שיר של יום" עם בועז דוידוף ויובל קידר. מדובר על קונצרט חוויתי ולימודי, בשיתוף פעולה מלא עם הילדים בשירה, תנועה ונגינה. הילדים יחוו רגעים של עבודה שנתית של שירה בכיתה, ורגע השיא יתקיים כשמאות תלמידים יחדיו ישירו בהרמוניה עם הלהקה בקונצרט חי. בקונצרט ישולבו קטעי מוסיקה בסגנונות שונים – פיוטים, מוסיקה עכשווית, מוסיקה קלאסית מערבית, אוריינטלית ועוד.

כיתות ג'-ו' ייהנו ממופע מוזיקה המותאם לחגיגות לציון 70 שנה לקום המדינה. המופע שנקרא "סינקופה קונצרט לכלי הקשה", ייערך עם המוזיקאים והנגנים תושבי העיר, רמי שולר ואילן בריידמן.



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד