האקתון לחיים בריאים

23/05/2018 ט' סיון תשע"ח

ביום שלישי 15.5, התקיים האקתון ביוזמת תלמידי חטיבת הביניים במרכז למחוננים "מעלות". זאת לאחר ההצלחה הרבה של ההאקתון שהתקיים בשנה שעברה, במסגרתו תורמים תלמידי המרכז לקהילה בעיר ובאזור. להאקתון הנוכחי, הזמינו תלמידי המרכז הלומדים במסגרת "אחריות ישראל 2048", תלמידים מ-12 בתי ספר בעיר הלומדים בשכבות ה' ו-ו' בעיר ובאזור, להשתתף בהאקתון שמטרתו מציאת פתרונות טכנולוגיים לעידוד אורח חיים בריא ופעילות גופנית. ההאקתון נערך בשיתוף עם המפקחת להוראת חינוך גופני ענבל זלמינוביץ' במחוז ירושלים ומנח"י, אשר פתחה את היום בהרצאה בנושא אורח חיים בריא.

במסגרת הפעילות, התחלקו התלמידים לקבוצות חשיבה ותכנון של פיתוח סטארט אפ. לצורך כך, קיבלו המשתתפים תמיכה לוגיסטית מתלמידי מרכז "מעלות" כמנטורים, שתמכו וליוו את הקבוצות לאורך היום. בנוסף, נדרשו התלמידים לעבוד על אופן ההצגה של הסטארט אפ בפני חבר השופטים.

חבר השופטים כלל את סגן רה"ע מויש לוי, מנהלת מרכז "מעלות" דפנה שריג, יועצת המרכז אורנה יונאי והמורה לטכנולוגיה, אושרת אדר. כל קבוצה הציגה בזמן מוגבל את התוצרים שלה וכולם זכו לשבחים על הרעיונות היצירתיים ושיתוף הפעולה.

תלמידי אבני החושן הזוכים במקום הראשון בהאקתוןתלמידי אבני החושן הזוכים במקום הראשון בהאקתון

במקום הראשון זכתה קבוצה מבית הספר "אבני חן" שתכננה אפליקציה לה קראה "BIT כושר". מטרת האפליקציה להפוך את הבית לחדר כושר בקלות. המשתמש מצלם תמונה של רהיט או אביזר בבית כדוגמת: כיסא, שולחן, כרית או שטיח, האפליקציה מעבדת את התמונה ומציעה למשתמש תרגילים בהתאם לרהיט שצולם. האפליקציה שומרת ומתעדת לבקשת המשתמש את התרגילים אותם ביצע ומגוונת כל הזמן בתרגילי כושר נוספים.

במקום השני, זכתה קבוצה מבית הספר מעוז המכבים שפיתחה מוצר לאנשים הרוצים להתאמן נכון ולקבל אימון אישי.

המרכז למחוננים "מעלות", בניהולה של דפנה שריג, מהווה מסגרת העשרה שבועית למאות תלמידים מארבעים בתי ספר, מהעיר ומהסביבה. תכנית הלימודים כוללת עיסוק בעולמות ידע מגוונים, העונים לצרכים הקוגניטיביים, היצירתיים והחברתיים של אוכלוסיית התלמידים המחוננים. מטרתה להקנות ידע ותובנות, המאפשרים לתלמידים להתפתח לבוגרים יוצרים בתחומים שונים. במהלך השנה משתתפים התלמידים בפעילויות ייחודיות כגון: סיורים, כינוסי מליאה, פעילויות משותפות של ילדים והורים ועוד.



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד