היערכות לשנת תשע"ט

12/07/2018 כ"ט תמוז תשע"ח

בישיבת המועצה האחרונה שהתקיימה ביום רביעי 4.7.18, הוצגה על ידי ראש מינהל חינוך, בתיה שוכן-אורבוך, תכנית ההיערכות הכללית בחינוך לשנת הלימודים הקרובה תשע"ט.

בישיבה הוצגו נתונים מספריים אודות מספר התלמידים ובתי הספר בעיר. על פי הנתונים, נכון לחודש יולי, ילמדו בשנה הבאה 27,753 תלמידים מתוכם 4,195 תלמידים ביסודי ו-11,861 תלמידים בעל יסודי.

מוסדות החינוך מונים על פי הנתונים 21 בתי ספר יסודיים ממלכתיים, 2 בתי ספר לחינוך מיוחד, 6 בתי ספר ממלכתיים דתיים. בחינוך העל יסודי, 8 תיכונים ממלכתיים ו-4 תיכונים ממלכתיים דתיים. בנוסף מרכז העשרה למחוננים "מעלות" ומרכז "שבילים" לקידום נוער.

עוד הוסיפה שוכן-אורבוך כי בפני מערכת החינוך העירונית ניצבות מטרות חשובות, ביניהן, התכנית האסטרטגית של מרחבי חינוך אשר "נכנסת לעבודת שטח" בשנת הלימודים הקרובה עם יועצים שילוו את בתי הספר בדרך להגדרת הזהות הייחודית הבית ספרית. כמו כן, עם תחילת שנת הלימודים נבחרה העיר לערוך שני פיילוטים – "פרויקט בצו- תא" המייעל את תהליך הגיוס על ידי שיתוף פעולה בין בתיה"ס ללשכת הגיוס וכן פיילוט יוקרתי של מחלקת הסייבר במשרד החינוך "סייבר גירלז" לבוגרות כיתות ט-י בשיתוף עם יחידת 8200 של חיל מודיעין.

בשנת הלימודים הקרובה צפויים להיחנך מרחבי הלימוד החדשניים במסגרת תכנית משרד החינוך M21 בה משתתפים 15 בתי ספר מהעיר. בתי ספר אלו מצטרפים לבתי ספר שכבר בשנה החולפת הקימו מרחבי חינוך ייחודיים על ידי שימוש בתקציבים שנתנה העירייה, כדוגמת בית ספר ניצנים שהקים מטבח חינוכי וחוויתי, בית ספר רמון שהקים חדר מדעים וחדר חלומות ועוד. בימים אלה גם הגישו בתי ספר נוספים הצעות תכנוניות לספריות שיהוו גם הן מרחב לימודי מיוחד ומודרני. בנוסף, בשנה הקרובה יתוכנן בית ספר חדשני על יסודי בשכונת נופים.

שוכן-אורבוך דיברה במהלך הישיבה גם על האתגרים הניצבים בפני מערכת החינוך בשנה הקרובה כשבראשם, ההתמודדות עם הדמוגרפיה המלמדת על קיטון במספר הילדים בגילאים הצעירים של גן ויסודי, בשכונות הוותיקות בעיר. בנוסף, נערכים לקליטת תלמידים בשכונת הציפורים החדשה, על ידי הרחבת בית ספר ענבלים והגדלת מספר הגנים בשכונה מ-4 ל-7.

מבחינת הבינוי במוסדות החינוך, יאוכלסו 3 גנים חדשים בשכונת הציפורים, 6 כיתות חדשות בבתי הספר: אמי"ת בנים, אמי"ת בנות, משואת נריה והכרמים. נבנות שש כיתות נוספות בבית הספר אריאל ו-12 כיתות בבית הספר שיבולים. אולמות ספורט חדשים יאוכלסו בשנה הקרובה בבתי הספר יוזמ"ה, ענבלים ושיבולים וכן ייבנה, אולם ספורט מונגש לנכים בתיכון עירוני ה' ע"ש יצחק נבון. כמו כן, נבנה מתחם המוסיקה בתיכון עירוני א' ובבית הספר קשת תיבנה ספריה.

מרחב למידה בניצניםמרחב למידה בניצנים

במהלך הקיץ, כמדי שנה, נעשות עבודות שיפוץ נרחבות במוסדות החינוך. העבודות כוללות התקנה ושדרוג מזגנים, בהמשך להתקנתם של כ-100 מזגנים בשנה שעברה, במסגרת התכנית העירונית. עוד כוללות העבודות, שיפוצים של חדרי שירותים, החלפות חול בארגזי החול שבגני הילדים, עבודות תיקון ושיפוץ במוסדות החינוך במקומות הנדרשים, החלפת מתקני משחק במספר גני ילדים וצביעה של מגרשי ספורט בחלק מבתי הספר. כמדי שנה, גם נצבעות הכיתות ומבואות בתי הספר.

תכניות רבות עומדות בשנה הקרובה בשלבי תכנון, אישור או בינוי, ביניהן, התחלת בינוי של מרכז פסג"ה, אישור תקציב להרחבת תיכון מו"ר ואישור הקמת מוסדות חינוך בשכונת נופים.

עוד הוצגו בישיבה, ההישגים הבולטים של מוסדות החינוך בעיר. בין ההישגים, פרס החינוך הארצי שניתן לישיבה התיכונית בני עקיבא לפיד מודיעין. פרס זה ניתן ב-5 השנים האחרונות ל-6 בתי ספר בעיר. כמו כן, קיבלו פרס חינוך ארצי תיכון אורט עירוני ד' על ידי רשת אורט. פרסים רבים ניתנו לאנשי ההוראה בעיר וכן פרסי נשיא המדינה לרגל 70 שנה למדינה ל-3 מורות ו-3 תלמידים מהעיר.

משלחות מבתיה"ס אמי"ת בנים, הישיבה התיכונית ואורט עירוני ד' ייצגו את העיר בגאווה רבה בתחרות הבינ"ל לרובוטיקה שהתקיימה באסטוניה. שם גם קטפו שני פרסים מרשימים. 200 תלמידים סיימו את מחזור י' במסגרת התכנית האיכותית לפיתוח מנהיגות טכנולוגית של נס טכנולוגיות וגם בתכנית מהנדסות העתיד, השתתפו השנה 20 תלמידות מהעיר מתוך 100, נתון שמציב את העיר בכמות הגבוהה ביותר של בנות ביחס ליישובים אחרים.

עוד ציינה שוכן-אורבוך את הגידול המתמיד במספר לומדי 5 יחידות מתמטיקה, גידול של 10% בשש השנים האחרונות ברציפות. בהקשר זה, הדגישה אורבוך כי מדובר בעבודה מאומצת והשקעה רבה של המורים שמעודדים התמדה, מסוגלות ומוטיבציה בקרב התלמידים כמו גם תכניות ייחודיות של "ניפגש בחמש", המלוות ותומכות בתלמידים. תכנית זו תמשיך גם בשנת הלימודים הקרובה.

עוד תכנית מיוחדת שצפויה להתרחב היא תכנית "כיתות רוקדות" שהתחילה כפיילוט בשנה האחרונה בבתי הספר עידנים, אופק ודורות ומטמיעה ערכים של סבלנות, כבוד הדדי, שיתוף פעולה ורגישות לזולת.



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד