פותחים את תשע''ט בצהרונים

20/09/2018 י"א תשרי תשע"ט

עם פתיחת שנת הלימודים נפתחה גם שנת פעילות חדשה בצהרוני עמותת סחלבים. השנה יפעלו בעיר 134 מסגרות צהרונים: 88 מהם בגני הילדים ו-46 בבתי הספר.

גם השנה ייהנו המשתתפים מסל שירותים מורחב אשר כולל שעות פעילות ארוכות עד השעה 17:00, מענה לימי חופשות משרד החינוך ושני חוגי העשרה.

במסגרת ימי הערכות שהתקיימו בשבוע שעבר, עברו צוותי הצהרונים הכשרה בתכנית הפדגוגית-חברתית. הם הודרכו על ידי אנשי מקצוע, קיבלו כלים וריענון של נהלי העבודה, הבטיחות והביטחון ע"י הקב"טים העירוניים. בנוסף להיערכות המיוחדת לקראת פתיחת השנה, מנהלות הצהרונים ימשיכו לפקח, ללוות ולהדריך את הצווים באופן שוטף ועקבי וייתנו מענה להורים לאורך כל השנה.

את הצהרונים ילווה השנה הנושא השנתי "אומנים ויוצרים" במסגרתו יכרו הילדים במהלך השנה תחומי אומנות ויצירה רבים ומגוונים: ספורט, מוזיקאים, אנשי תרבות ועוד. במהלך חודש ספטמבר, לצד הנושא השנתי, יעסקו צוותי הצהרונים גם בהתחלות חדשות והכרות, תוך שילוב משחקי הכרות, במטרה לסייע לילדים להכיר אחד את השני ולבסס תחושת שייכות למסגרת.

תמונת המחשה גני סחלביםתמונת המחשה גני סחלבים

במרכז לגיל הרך בעמותת סחלבים ציינו השבוע כי במהלך השנה ייהנו הילדים בצהרון גם משני חוגים חיצוניים, שיתקיימו לאורך השנה בנושאים: תיאטרון סיפור, בעלי חיים, מדע, תנועה, משחקי חשיבה, ספורט ועוד. בנוסף, תתקיים פעילות העשרה נוספת, אשר תועבר על ידי צוות הצהרונים בשם "משחקים של פעם" המשלבת משחקי חברה וספורט השמים דגש על כישורים חברתיים.

בנוסף, בצהרוני בתי הספר שולבה השנה תוכנית חדשה ומגוונת שתעסוק באומנות, ערכים, זהירות בדרכים, אסטרונומיה, תזונה ואורח חיים בריא, אשר תלווה בחוברות פעילות אישיות. התוכנית תכלול 2 יחידות פעילות שונות בכל יום ותזמן לילדים שנה של לימוד חוויתי, עניין והתנסות.

בצהרונים יקבלו השנה הילדים ארוחת צהריים חמה ומזינה. לצורך כך נבנה תפריט דו שבועי עם מנות בריאות ומגוונות תוך הקפדה על שימוש בבשר שאינו מעובד. התפריט שנבנה בהתאם להנחיות משרד הבריאות יכלול שילוב דגנים מלאים, עידוד הילדים לאכילת ירקות והפחתת השימוש בנתרן ובתבלינים.



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד