נפתחו מרחבי הלימוד החדשניים באופק

08/10/2018 כ"ט תשרי תשע"ט

סנונית ראשונה של פרויקט M21 שמטרתו הקמת מרחבי לימוד חדשניים, יצאה לדרך. שני מרחבי לימוד נפתחו לפני מספר ימים בבית הספר היסודי "אופק" והם ישמשו את שכבות כיתות ד' ו-ה'.

לשם הקמת מרחבי הלימוד החדשניים נעשו חשמל ונגרות, ובהם ריהוט המאפשר שימוש מודולרי של שולחנות שיוצרים אופני למידה שונים – למידה עצמאית או למידה בקבוצות. עיצובם של המרחבים מהווה תפקיד חשוב ביצירת סקרנות, חווית למידה ומחקר, ובמרחבים ממוקמים גם שתי עמדות מחשב.

במרחבי הלימוד ילמדו כל תחומי הפדגוגיה, כאשר המורה מתפקד גם כמנטור עבור התלמידים, אשר מעורר נושאים לדיון ומשימות שונות להעמקת הידע.

מרחב למידה בית ספר אופקמרחב למידה בית ספר אופק

בנוסף לתחומי הפדגוגיה הרגילים, מוקדש מרחב אחד לנושא "גישת הכוחות" שמטרתה פיתוח העלאת המודעות והשימוש בכוחות הפנימיים הטמונים בכל תלמיד באמצעות אינטליגנציה רגשית כשעל הקיר מעוצבים דמויות אימוג'י עם רגשות שונים. המרחב השני, מוקדש לשלושת המסננות של סוקרטס לפיתוח מיומנויות שונות להפעלת שיקול דעת בקרב התלמידים.

כזכור, תכנית M21 החלה בחודש מאי, לאחר שמשרד החינוך אישר את הבקשות לתכנית עבור בתי ספר מהעיר: אופק, אלונים, שבטי ישראל, כרמים, היובל, ענבלים, עירוני ב' ע"ש יצחק רבין, נתיב זבולון, רמון, ניצנים, שיבולים ועירוני ה' ע"ש יצחק נבון. מטרת התכנית, לייצר מרחב לימודי חדשני, מתקדם ומעורר חשיבה וסקרנות, התואם את רוח הלמידה של המאה ה-21. בכל בית ספר הלוקח חלק במיזם זה נבנים על פי תכנית זו, שני מרחבי לימוד הנאמדים בעלות של כ-160,000 שקלים במימון העירייה ומשרד החינוך.

בפרויקט זה לוקחים חלק סוללה של אנשי מקצוע מעולמות התכנון והביצוע ובהם, אדריכלים או מעצבים אשר בחרו, יחד עם מנהלי בתי הספר, את החזון והקונספט של מרחבי הלימוד ואנשי תשתיות ובינוי. כולם בפיקוח וליווי צמוד של אגף מבני ציבור בעירייה. לקראת סוף החודש צפויים להיפתח מרחבי לימוד נוספים בבתי ספר נוספים בעיר.



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד