אלבום לנופלים

22/11/2018 י"ד כסלו תשע"ט

השבוע הגיע לסיומו פרויקט ההנצחה "אלבום לנופלים" המתקיים בעיר, זו השנה השנייה. "אלבום לנופלים" הינו פרויקט חינוכי ערכי במהלכו נפגשו תלמידים מהעיר, מלווים בפרחי הוראה עם משפחות שכולות מהעיר, שבחרו להשתתף בפרויקט, במטרה להנציח את יקיריהן באלבום הנצחה.

את סיפור חייהם של הנופלים מספרות המשפחות מנקודת מבטן והתלמידים, יחד עם פרחי ההוראה, ערכו אלבומים עם סיפורים, תמונות, חוויות משפחתיות, סיפורי ילדותם ומסלול חייהם של הנופלים.

מטרת הפרויקט הינה יצירת מפגש בלתי אמצעי של התלמידים עם המשפחות השכולות, חיבור וחשיפה לסיפורי חייהם, חיבור למורשת, לקהילה, למדינה ולחברה מוסרית, ערכית אשר זוכרת את נופליה כחלק מהתהליך החינוכי אותו העיר רוצה להנחיל לתלמידיה.

טקס הענקת אלבומי הנצחה למשפחות השכולותטקס הענקת אלבומי הנצחה למשפחות השכולות

זאת, לצד הזדמנות של המשפחות לספר את סיפור חייו של ילדיהם לבני הנוער, דור העתיד, תוך תיעודו באלבום הנצחה, שיישאר בבית יד לבנים, בבית הספר ובבית המשפחה וינציח את יקירם לעד.

הפרויקט השנה פעל ברמה העירונית ושיתף בתי ספר על יסודיים מהעיר: תיכון מו"ר, תיכון יחד, אולפנת "אורות מודיעין" ועירוני ה' ע"ש יצחק נבון. במהלך הפרויקט תיעדו בני הנוער את סיפורם של שבעה נופלים: אמיר בן אריה ז"ל, אפרים ברכה ז"ל, ברוך מזרחי ז"ל, חיים ארדיטי ז"ל, יצחק בואניש ז"ל, עמיר בלום ז"ל ופנחס ברוש ז"ל.

טקס הסיום של הפרויקט, שנעשה בשיתוף פעולה של מינהל החינוך עם בית יד לבנים מודיעין, ומשרד החינוך, כלל הענקת האלבומים למשפחות השכולות על ידי ראש העיר, חיים ביבס , ממלא מקומו שלמה פסי וסגני ראש העיר, מויש לוי ואילן בן סעדון, מנכ"לית ארגון יד לבנים, רחל לניאדו ,יו"ר יד לבנים, חיים צמח, יחד עם נציגי משרד החינוך השותפים לפרויקט הארצי, אגף החינוך המוביל את הפרויקט החינוכי ברמה העירונית, פרחי ההוראה שליוו את התלמידים בתיעוד וכתיבה, צוותי ההוראה של בתי הספר והתלמידים, היווה את נקודת השיא של התהליך, וניכר בהתרגשות הרבה ובדברי התלמידים והמשפחות כאירוע מכונן ומשמעותי שילווה אותם לעד.



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד