בכל אחד יש ניצוץ

13/12/2018 ה' טבת תשע"ט

לפני כחודש החלה לפעול תכנית "ניצוצות" בתיכון עירוני א' ותיכון אורט עירוני ד', אשר מפעילים את התכנית לתלמידי שכבה י' בבתי הספר. התלמידים נפגשים עם דמויות מסקרנות במסגרת התכנית, שמטרתה ליצור אצל התלמידים מוטיבציה פנימית ויכולת לאתר תחומים משמעותיים שיכולים להיות חלק מרכזי בחייהם.

התכנית בנויה כך שמדי חודש בוחרים התלמידים מספר ניצוצות אשר מושכים ומעניינים אותם, והמפגשים כוללים הרצאות והתנסות חווייתית מחוץ לכותלי בית הספר. האנשים אשר מציגים את הניצוצות מגיעים מתחומי עניין שונים ובהם, בוגרי בית הספר, אנשי צוות, הורים ודמויות מעוררות השראה, כולם עם ניצוץ בתחום זה או אחר שנחשף בפני התלמידים ופותח צוהר לעולמות חדשים.

כך למשל, בתיכון עירוני א' נפגשו התלמידים עם מעצבת פנים, אשר סייעה לקבוצה של 15 תלמידים להגשים את חלומם ולעצב את הכניסה לבית הספר בעצים המייצגים במסרים את הדברים הבוערים בנפשם, כולל פינת הנצחה לתלמידת השכבה שנפטרה ממחלה קשה. ניצוץ מרגש נוסף היה מפגש בין התלמידים לתלמידי תיכון אמריקאי, שיצרו יחדיו שיח פורה וקשרים משמעותיים.

תוכנית ניצוצות בעירוני א'תוכנית ניצוצות בעירוני א'

בנוסף, עבדו התלמידים בכוחות משותפים וקישטו את קירות השכבה בפסיפס שמסמל אחדות ואחווה, כאשר תלמידי השכבה מוסיפים ליצור באותה יצירה שהולכת וגדלה בשבועות האחרונים. בהמשך, יוכלו התלמידים, בין השאר, ליהנות משיח על שירות משמעותי והתפתחות אישית ממורה בצוות בית הספר, אשר ישתף מחוויות ההתבגרות שלו ויוציא את התלמידים ליום מאתגר בבסיס צה"ל.

בתיכון אורט עירוני ד', משתתפים התלמידים זו השנה השלישית בפרויקט הייחודי. במהלך השנה בוחרים התלמידים מתוך עשרות "ניצוצות" את הנושאים שמעניינים אותם ונחשפים לא רק למגוון נושאים, אלא גם לאנשים מעוררי השראה, בעלי ידע ותשוקה, אשר מוכנים להקדיש מזמנם ומרצונם.

כך למשל, ילמדו התלמידים לאורך השנה על שיווק וסחר בינלאומי, אהבה וזוגיות, רפואה סינית, מיסטיקה ותקשורת אחרת, אקטיביזם למען בעלי חיים, ליצנות רפואית, טיפוס הרים, מצוינות, כתיבה יוצרת, קואצ'ינג, ועוד נושאים רבים.



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד