מרחבי לימוד בבית ספר היובל

14/02/2019 ט' אדר תשע"ט

שני מרחבי לימוד חדשניים נפתחו השבוע בבית ספר "היובל", במסגרת תוכנית M21 של העירייה בשיתוף עם משרד החינוך. מרחבי הלימוד החדשים מאפשרים ליצור חווית למידה מעמיקה ויצירתית בבית הספר, אשר מקדם את מקצועות ה- "STEM" : מדעים, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה.

במרחב החקר "לוגי ECO '' התלמידים מוזמנים לחלום, לחקור וליזום בצוותים. המרחב מזמן לתלמידים גירויים ללמידה כולל פינות חקר ועבודה במרחבים שיתופיים ודינמיים. כמו כן, במרחב ישנו חלל פרזנטציה המשמש להצגה של תהליך החקר ותוצאותיו היזמיות. למרחב התצוגה היבט משמעותי נוסף המקרין על חיזוק תחושת המסוגלות והשייכות של תלמידי ביה"ס.

במרחב אשר נקרא "לוגי TECHNO " מקבלים התלמידים כישורים טכנולוגיים יחד עם פיתוח יכולות תכנון וחשיבה מחוץ לקופסה. התלמידים מתכנתים רובוטים ומתנסים בבניית מודלים ואתגרי הנדסה שונים. כמו כן, במרחב משקפי VR (מציאות מדומה) המהווים חלק בתהליכי הלמידה ומאפשרים לתלמידים לצפות בתהליכים המתרחשים בתוך גוף האדם, לחוות עולמות רחוקים ולהצטרף למסע מופלא בין כוכבים במציאות אחרת. מרחב המולטימדיה החדש אף יעשיר את חוויית הלמידה בתחומי דעת נוספים כמו מסע בזמן בתקופות שונות בהיסטוריה, ובמקומות שונים בארץ ובעולם.

מרחב לימוד בבית ספר היובל. צילום: סטודיו שרית מורמרחב לימוד בבית ספר היובל. צילום: סטודיו שרית מור

רונית רביזדה, מנהלת בית ספר היובל: "על הקיר בחדרי בחרתי לכתוב אמירה של פיטר דרוקר "הדרך הטובה ביותר לחזות את העתיד היא להמציא אותו" . אמירה זו משקפת את התפיסה שביה"ס מוביל. אנו מאמינים, כי ההנעה הפנימית של התלמידים גדלה כאשר הלמידה נעשית תוך יצירת פרויקט משותף. תהליך הלמידה מגוון ומתבצע במליאות ,בצורה יחידנית ובקבוצות עניין קטנות בהם תלמידים מתנסים, עורכים ניסויים ותצפיות חוקרים ויוצרים. המורה פוגש את התלמידים בזירות למידה שונות ועל ידי כך הוא הופך למנחה, שואל שאלות ומכוון את הלמידה. תהליך זה ועבודת הצוות בין התלמידים מטפחים את היכולת להשתלב בכל מקום, לעבוד על רעיון ולקדם אותו. המורה יוצר את הגירוי, מניע אותם למחקר ומלווה אותם כמומחה בעלי ידע."

ראש העיר חיים ביבס: " מרחבי הלמידה החדשניים שאנו מקמים בבתי הספר מייצרים סביבה לימודית יצירתית ומאתגרת, המתאימה לרוח הלמידה של המאה ה-21. באמצעות המרחבים התלמידים יוכלו ללמוד בשיטות מאתגרות היוצאות מהקופסה. החינוך של הילדים שלנו נמצא תמיד בראש סדר העדיפויות, ואנחנו נשקיע בהם כמה שרק אפשר."

כזכור, תוכנית M21 החלה בחודש מאי 2018, לאחר שמשרד החינוך אישר את הבקשות לתוכנית עבור 16 בתי ספר בעיר. מטרת התוכנית, לייצר מרחב לימודי חדשני, מתקדם ומעורר חשיבה וסקרנות, התואם את רוח הלמידה של המאה ה-21. בפרויקט זה לוקחים חלק, סוללה של אנשי מקצוע מעולמות התכנון והביצוע ובהם, אדריכלים או מעצבים אשר בחרו, יחד עם מנהלי בתי הספר, את החזון והקונספט של מרחבי הלימוד ואנשי תשתיות ובינוי. כולם בפיקוח וליווי צמוד של אגף מבני ציבור בעירייה.



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד