משלחת מורים מאזרבייג'ן באורט עירוני ד'

21/03/2019 י"ד אדר ב תשע"ט

בית הספר אורט עירוני ד', שזכה לאחרונה בפרס חינוך של רשת אורט ישראל, אירח השבוע משלחת של חמישים אנשי חינוך, מנהלים ומורים בכירים מאזרבייג'ן, שהגיעו לישראל על מנת ללמוד בקורס מטעם רשת אורט, על תכניות לימוד בינתחומיות וחדשניות, במטרה לפתח לימודי הנדסה במדינתם.

הביקור נפתח בסקירה ומצגת על בית הספר אותו העביר אלכס ידגרוב, רכז שכבה ומורה להיסטוריה בבית הספר שעלה לישראל מברה"מ לשעבר. המורים התרשמו ממרחבי הלמידה המתקדמים טכנולוגית וקיבלו סקירה והתנסות אישית של תכניות הלימוד החדשניות מפי המורים, ובעיקר מהתלמידים הלומדים שעשו זאת באופן מרשים ברוסית ובאנגלית רהוטה ושוטפת.

כך למשל, נבחרות הרובוטיקה הציגו בפני המשלחת את תכנית העבודה הייחודית שלהן בכך שתלמידי השכבה הבוגרת בתיכון הם המפעילים והחונכים של השכבות הצעירות יותר בחטיבה. מגמת אלקטרוניקה המתמחה ברחפנים, הציגה את התוכנית ושיטת הלימוד מבוססת הפרויקטים.

משלחת אזרבייג'ן באורט עירוני ד'משלחת אזרבייג'ן באורט עירוני ד'

המגמה המדעית- הנדסית, הכיתה העל אזורית של בית הספר הציגה שני פיתוחים טכנולוגיים שהם עובדים כעת על אב טיפוס שלהם כאשר הרעיון הוא צמיד שמגן על ילדים ומתריע להורים בזמן אמת על סכנה שהילד מצוי בה כמו למשל, ילד שנשכח באוטו או ילד בסכנת טביעה. באמצעות חיישנים הצמיד בודק חמישה מדדים ומתריע כשיש שינוי במדדים כמו עלייה בטמפרטורה, דופק וכך מצליח להסב את תשומת הלב של ההורה באותו רגע.

פיתוח נוסף נועד להציל מפני תאונות הנגרמות בגלל עייפות של הנהג. כשהמכשיר מזהה עייפות אצל הנהג, יש חיישן שמצפצף ברכב ובמקביל שולח הודעה לאדם (שהוגדר מראש כאיש קשר). איש הקשר מתקשר לנוהג ברכב ובכך, דרך השיחה, יכול למנוע מהנהג להירדם.

חברי המשלחת התרשמו מאוד מבית הספר ומהתלמידים שהציגו את הדברים, שאלו שאלות רבות והביעו עניין רב בחומרי הלמידה שקיבלו. לבסוף הודו למנהלת בית הספר, גלית גולדברגר על כך שפתחה בפניהם את שערי בית הספר ועל הכלים הפרקטיים והישימים שקיבלו לעבודה.



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד