אחדות וייחודיות

28/03/2019 כ"א אדר ב תשע"ט

עבודות אמנות של 24 תלמידים מ-18 בתי ספר יסודיים מוצגות בשלטים ברחבי העיר וכולן תחת המסר : "אחדות וייחודיות – שומרים על אחדות, שומרים על ייחודיות." מסר זה הוא הנושא המוביל בשנת הלימודים הנוכחית בבתי הספר ברחבי הארץ.

תושבות העיר שולי קול, מורה לאמנות ויזמית וענת רוזנבאום, מדריכת מחוז מנח"י – ירושלים לאמנות חזותית במשרד החינוך ומורה לאמנות, לקחו זאת לכיוון האמנותי. לדבריהן, מתוך אמונה כי "פרסום היצירות ברחבי העיר יקנה דרך נוספת להעמקת חווית הצלחה לתלמידים ושילובם בשיח הציבורי, בדגש לחינוך ערכי ואמנותי וכן שילובם במרחב הציבורי, יפתח בתלמידים מודעות ומרחב חדש של תרבות."

למיזם, שנעשה לראשונה בעיר, חברו השתיים, בברכת ראש העיר, חיים ביבס, למשרד החינוך, העירייה, מנהלת אופק ובסיוע המעצבת הגראפית ורד קליש, אשר נרתמו מיד להצלחתו. התהליך האמנותי לווה בחקר אותו ערכו התלמידים בהובלת המורות לאמנות שולי וענת. מבין העבודות שנבחרו, יוצגו כאמור 24 יצירות אשר מבטאות ייצוגים ודימויים חזותיים של תהליכי חשיבה ויצירה עמוקים שעברו התלמידים, תוך מודעות למגוון רחב של נקודות מבט בנושאים המעסיקים את החברה הישראלית.

בית ספר ממ''ד ''דרכי יהודה''

יצירה משותפת כיתות ד'
"יחד שבטי ישראל"- בעיסוק ב"אחדות ישראל", ייתכן ואנו לפעמים מחליפים את המושג ב"אחידות ישראל", ולא היא: "האחדות אין משמעה בשום אופן איבוד הנקודות המיוחדות לכל קבוצה, יש לשמור על הייחוד, תוך כדי אהבה ואחווה ושלום ורעות בין הקבוצות השונות. זוהי האחדות האידיאלית

מורה לאמנות: מוריה אסייג

בית ספר דרכי יהודה

בית ספר ממלכתי ''קשת''

ניצן גומה ושקד זחטר כיתה ה'
היין-והיאנג מסמלים איחוד שני כוחות מנוגדים המשלימים זה את זה וביחד יוצרים את הכח שבאחדות. כמו כן, הקשת הצבעונית מאחדת את הצבעים, ויוצרת הרמוניה מרהיבה, אך בו בזמן שומרת על ייחודו של כל צבע. כך מדינת ישראל מאחדת יהודים מרחבי העולם ששונים זה מזה ולכל אחד מהם הגוון המיוחד שבו בקשת הצבעים ובתוך כך נמצאים בחתירה ושאיפה משותפת להיות מאוחדים במדינה אחת עם תקווה אחת.

מורה לאמנות: שרי מור יוסף

בית ספר קשת

בית ספר ממלכתי ''היובל''

נועה גילר כיתה ה'
ריבוי דמויות הנמצאות סביב מעגל כביטוי למגוון הרחב הקיים בתרבות היהודית-ישראלית. שימוש בצבעוניות במילים שלום, שווים/שונים להבעת השונות והצבע האחיד במילה אחדות כייצוג לאחדות. הידיים שלוחצות זו את זו מסמלות אחדות שחובקת את העולם. המילה שלום בשתי שפות רשמיות של ישראל, מסמלות את השאיפה שלנו שביחד עם האחדות והייחודיות יבוא גם "שלום על ישראל". המגן דוד מייצג את המכנה המשותף הרחב שיש לכולנו בארץ ובעולם-היהדות והקשר למדינה

מורה לאמנות : ורוניק טוב-אל

בית ספר היובל

בית ספר ממלכתי ''פסיפס''

יצירה משותפת
"אחדות וייחודיות – שומרים על אחדות שומרים על ייחודיות" דרך מגע ידיהם של תלמידנו המיוחדים. בביה"ס שלנו לומדים תלמידים בעלי לקויות תקשורת ובעלי מוגבלות שכלית התפתחותית. בית הספר משמש כבית חינוך הנותן מענה לימודי חברתי וטיפולי כדי לזהות ולקדם כל תלמיד בפוטנציאל הגלום בו. יצירה משותפת זו נעשתה כחלק מתחושת השייכות והיכולת האישית של כל אחד ואחת לתרום ליצירה המשותפת אם בציור או קרמיקה.

טכניקה: קולאז'
מורה לאמנות: גילה מילר
מורה לקרמיקה: נעמה רוזנפלד

בית ספר פסיפס

בית הספר ממלכתי ''יחד''

כחל ברזל כיתה ה'
"טוב להיות ישראלי" למרות שהם שונים אחד מהשני , ילדים שבאים מארצות שונות. עורו של הילד כהה ,עורה של הילדה בהיר אך שניהם ישראלים-שונים אך זהים.

מורה לאמנות: שולי בניטה

בית ספר יחד

בית הספר ממלכתי ''יחד''

אליה ברנדריס כיתה ה'
הציור מיצג בעלי חיים שיכולים לחיות באחדות בדיוק כמו בני האדם ולפעמים אפילו טוב יותר. לאות ולמופת כי ייכון שלום עולמי וכי יתמתנו ניגודי הדעות והשנאה בין עמים ואנשים.

מורה לאמנות: שולי בניטה

בית ספר יחד

בית ספר ממלכתי "אסיף"

אלמה קורלי ומיה משה כיתה ד'
כדור הארץ, שכל יבשת בו צבועה בצבע אחר. סביבו, אנשים אוחזים ידיים, שונים בנראות אך שווים בפנימיות.

מורה לאמנות: לילך נאור

בית ספר אסיף

בית ספר ממלכתי ''עמית''

לורי זמר כיתה ד׳
יהודים התאחדו ממדינות שונות בעולם בכדי ליצור דבר חדש, שהוא מדינת ישראל שאנו מכירים היום. רוב מוחלט של העולים לארץ ותושביה היום הגיעו ממדינות שונות, ועשו מסע מפרך בכדי להגיע למדינת ישראל, ולהתאחד מחדש כעם.
כל אחת ואחד הגיעו עם ייחודיות משלהם, וביחד אנו יוצרים אחדות.

מורה לאמנות: צחי בורשטיין

בית ספר עמית

בית הספר ממלכתי "חוט השני"

יצירה משותפת של כיתה ה'
אחדות מבטאת את הרצון המשותף של אנשים השייכים לעם, למדינה, למפלגה או לארגון להסכים על רעיונות משותפים ולהימנע מריבים או מחלוקות. המילה "אחדות" נוצרה מן המילה אחד. כלומר, כאשר אנשים רבים מסכימים על דבר מה ופועלים ביחד, הם הופכים כאילו לגוף אחד ומלוכד. (רוביק רוזנטל) וביצירת קולאז זה היצירה נעשתה בשיתוף פעולה, בהרמוניה, בהבנה תוך מתן כבוד וקבלת האחר. צביעה במונוכרום: צבע אחיד על כל גווניו שגורמת למתבונן תחושה של אחדות, הרמוניה ושלווה. לכל חלק בציור יש מן המשותף שמעניק וקושר את החלקים השונים.

מורה לאמנות: אורלי פינקל

בית ספר חוט השני

בית ספר ממלכתי ''אופק''

ליה עוזרי כיתה ד'
"כולנו רקמה אנושית אחת"- שתי נשים, אישה חילונית ואישה דתיה.מחד, כל אחת מייצגת עולם שלם של ערכים השונה מרעותה מאידך, שתי נשים המבטאות את החברה בעלת הזהות היהודית ישראלית המשותפת לכולנו, שתיהן ישראליות ויהודיות וחיות יחד בארץ ישראל ומשדרות כוח נשי ועוצמה, התמודדות עם משפחה, עבודה ופרנסה.

מורה לאמנות: מירי לוי לביא

בית ספר אופק

בית ספר ממלכתי דתי תורני ''אריאל''

אחינועם יפת, נעה בר אילן, שני אמיד, רומי יעקבסון כיתה ו'
" כאיש אחד בלב אחד" ארבע חברות יצרו עבודה המבטאת את הקשר ביניהן. כל אחת שונה מהשנייה ומיוחדת וביחד הן החברות הכי טובות ."רצינו להעביר מסר לכולם שבסופו של דבר כולנו מאוחדים גם אם אנחנו שונים ולא דומים זה לזה"

מורה לאמנות: לימור קרני

בית ספר אריאל תורני

בית ספר ממלכתי דתי תורני ''אריאל''

שיראל פלאס, שקד שרבט, אריאל ברוך ,שושי אלסטר, תהילה סרי, טליה גורמן ,אביה בלומנטל, איילה פרידמן, אילת פרץ כיתה ד' 3
ביצירה, שלוש דמויות שהן בעצם שש דמויות מאוחדות השונות זו מזו באופי, בלבוש ובצבע למרות כל השונות- כולם מאוחדים ויוצרים הרמוניה ואחדות. ציטוט של הבנות: בחרנו במשפט " למרות שכולם שונים אנחנו ביחד מאוחדים", אנחנו מקוות שהציור יחבר ויאחד בין האנשים.

מורה לאמנות: לימור קרני

בית ספר אריאל תורני

בית ספר ממלכתי "מעוז המכבים"

גלעד עוזר ומיכאל כהן כיתה ד'
שני ברבורים יחד - שני הברבורים הם בצבעים שונים ומתחברים יחד ללב וזה מסמל שכל אחד הוא שונה ומיוחד, אבל כשאנחנו מתאחדים אנו יוצרים אהבה גדולה.
יחד יד ביד - שתי דמויות- תומר חיבה .כיתה ד'
לא משנה איך אתה נראה מבחוץ אלא חשובה הפנימיות ואנשים שונים יכולים להתחבר ולאהוב.

מורה לאמנות: שרלית חוג'ה

בית ספר מעוז המכבים

בית ספר ''אלונים''

גיא רז, אלונה מוראלי, גיא נקר, אורי שלזינגר כיתה ה'
הייחודיות שלנו כמדינה המאחדת בין כל הדתות 2019
מגן דוד (יהדות)-0, צלב (נצרות)- 1, הסהר עם הכוכב (איסלם)- 9.

טכניקה: מתיחת חוטי צמר שחושפת את הכתוב והיא זו שמחברת בין כל הדתות כמעין רקמה אנושית אחת.
מורה לאמנות : אלונה כהן

בית ספר אלונים

בית ספר ''אבני חן''

היא לי שדיאל, עלמה וגנר שושהי, אלה סטריש כיתה ה'
כל אחד הוא צבע שונה וביחד העולם צבעוני יותר. קופסת צבעים מאפיינת אחדות וייחודיות , בכך שכל צבע שונה בתוך קופסת צבעים אחת! כל אדם שונה וייחודי מהאחר אך כולנו בעולם, ארץ, מדינה, עם, משפחה אחת.

מורה לאמנות: אלונה כהן

בית ספר ''אבני חן''

בית ספר ממלכתי ''מעוז המכבים''

רוני וורדיקה כיתה ד'
" ארוחה"- לכל תרבות ואדם יש ייחוד, לכל תרבות יש מאפיינים ייחודיים.
ביצירה כולם יושבים סביב אותו שולחן והאיחוד בין התרבויות יוצר מגוון עשיר.

מורה לאמנות: שרלית חוג'ה

בית ספר מעוז המכבים

בית ספר ממ''ד ''משואות נריה''

איתמר כהן אליאס, רועי דובדבני, גלעד מזרחי, עומר שלח, כפיר גואטה, אורי קורנגוט. כיתה ד' .
בציור מתואר כדור הארץ שמחולק לשני חלקים: החלק העליון בגוונים בהירים, כחולים ורגועים ומקיפים אותו אנשים שונים שנותנים יד אחד לשני כסמל לעזרה הדדית ואחדות. החלק התחתון בגוונים אדומים ושחורים שנותנים תחושה לא נעימה של חורבן ומסביבו אנשים בודדים, מרוחקים אחד מהשני. כשאנחנו באחדות ונתינה העולם טוב יותר, רגוע, "עולם חסד יבנה" וכשאנחנו לא מאוחדים העולם נחרב, שומם ומפחיד והאדם מרגיש בודד ומפוחד מול העולם הגדול...

מורה לאמנות: מורן מוראדי

בית ספר משואת נריה

בית ספר ממלכתי ''קשת''

דניאל בן-גל ומעיין ניר כיתה ה'
העין מסמלת את התבונה של העם היהודי אשר בזכותה היהודים עמדו חזקים ומלוכדים מול כל העמים, שרדו את כל הפרעות ואף הקימו מדינה.
עין בוכה ועין צוחקת שני רגשות שזורים זה בזה ומלווים את ההסטוריה של העם שלנו, ביניהם העליה של היהודים מכל תפוצות העולם למדינה אחת קטנה: עצב על כל מי ומה שנשארו מאחור, ושמחה על תקווה, על ההגעה הביתה לארץ המובטחת ועל האיחוד של כל קשת הצבעים והקולות של יהודי העולם.

מורה לאמנות: שרי מור יוסף

בית ספר קשת

בית חינוך ''כרמים''

גילי קרנר כיתה ד'
השרשרת מסמלת את האחדות המיוחלת בין המדינות המסוכסכות עם מדינת ישראל ואת הכמיהה לשלום.

מורה לאמנות: חגית איזקסון

בית ספר כרמים

בי''ס ממלכתי ''דורות''

אפיק פירי ואריאל מייל כיתה ב'
"ואהבת לרעך כמוך"-.המשפט ו"אהבת לרעך כמוך" מדבר על לאהוב את חברך כפי שאתה אוהב את עצמך. בחרנו לצייר את כפות הידיים שלנו. צביעת כפות הידיים נעשתה בגוונים שונים, כדי להראות שלמרות הייחודיות של כל אחד מאתנו אנו מאוחדים כחברים טובים.

מורה לאמנות: יעל כהן

בית ספר דורות

בית ספר ''שיבולים''

יצירה משותפת
מבט על נופי ארץ ישראל והצומח בה מהצפון לדרום, המכיל בתוכו את המגוון המהווה את "הבית הישראלי" הנותן מקום מבטחים לאדם ומשפחתו.
הבית מצויר מדמיונם של הילדים, והראיה הייחודית להם של הבית הישראלי שלהם.

מורה לאמנות: ריקי לב ארי

בית ספר שיבולים

בית ספר ממלכתי ''שיבולים''

שקד נחום
צמח הצבר מייצג את הישראליות על גווניה - מחד קוצים, ומאידך פירות רכים מתוקים.
כולם גם יחד מייצגים את ישראל המאוחדת והמיוחדת לצד הייחודיות המאפיינת אותה.

מורה לאמנות: ריקי לב ארי

בית ספר שיבולים

בית ספר ממלכתי ''רעים''

איתמר בן חור כיתה ה'
צילום שחור לבן - ידיים. האחדות בתמונה באה לידי ביטוי בצבעי המונוכרום של הגוף, ובחברות הנוכחת באמצעות החזקת הידיים. אחדות היא רצון משותף של קבוצת אנשים להסכים על רעיונות משותפים ולהימנע מריבים ומחלוקות. שתי הידיים אוחזות זו בזו, מסייעות. בעזרת האחדות ובעבודת צוות ניתן להגיע להישגים.

מורה לאמנות: שרון שדיאל

בית ספר רעים

בית ספר ''היובל''

ליהי הנובר כיתה ה'
בציור מצוירות שתי נשים האחת דתית והשנייה חילונית. ברקע מצוירים משולשים צבעוניים המראים את השוני שבין האנשים. המסר שהציור מעביר הוא שכל אדם הוא אדם בפני עצמו בלי קשר לאמונתו וכולם שווים. אני אוהבת את כולם ללא קשר למראה החיצוני או לאמונה.

מורה לאמנות: ורוניק טוב-אל

בית ספר היובל


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד