מתווה הכיתה הירוקה

21/10/2021 ט"ו חשון תשפ"ב

החל מיום רביעי, 20.10.21, מופעל מתווה "הכיתה הירוקה" של משרדי החינוך והבריאות, בבתי הספר היסודיים בעיר, ומיום ראשון 24.10.21 בגני הילדים בעיר. זאת לאחר הצלחתו של הפיילוט שנעשה בשבועיים האחרונים לצמצום הבידודים והמשך למידה פיזית בבתי הספר תוך הישענות על תדירות בדיקות יומיומיות גבוהה.

בעקבות הפיילוט, במסגרתו הופעלו שלושה מודלי הפעלה שונים של "כיתה ירוקה" הוחלט במשרד החינוך להפעיל את המודל לפיו במידה וישנו מאומת בכיתה (או בגן החל מיום ראשון 24.10), תבוצע בדיקת PCR בקופת החולים או במתחם פיקוד העורף כאשר יש לחכות לתשובה בבית.

במידה והתשובה שלילית, יש לבצע מדי בוקר לפני הלימודים בדיקת אנטיגן ביתית (שניתנת ע"י בית הספר או הגן) ולדווח לפורטל ההורים של משרד החינוך. הבדיקות הביתיות מתבצעות במשך שבעה ימים מרגע החשיפה למאומת, כאשר גם ביום השביעי נדרשים התלמידים לבצע בדיקת PCR בקופת החולים או במתחם פיקוד העורף.

במידה ויתגלה תלמיד חיובי בבדיקת אנטיגן במהלך התקופה, הוא לא יהיה רשאי לחזור לבית הספר או לגן, ונדרש לבצע בדיקת PCR. זאת כאשר אם בדיקה זו תצא חיובית, הוא יוגדר כמאומת והמתווה של "הכיתה הירוקה" יוארך בשבעה ימים עבור שאר הכיתה/הגן. שבעה ימים מחשיפה אחרונה לתלמיד המאומת החדש. שאר הכיתה/הגן תקבל ערכות אנטיגן נוספות בהתאם.

במנהל החינוך מדגישים כי הרציונל מאחורי המתווה הוא לשמור על רצף לימודים למען התלמידים, אך הסיכון בהדבקה גבוה עקב החשיפה למאומת ולכן, מותרת היציאה לבית הספר או לגן בלבד ויש להישאר בבית כאשר התלמיד אינו במוסד החינוכי. דגש חשוב נוסף במתווה כחלק מהפקת הלקחים של הפיילוט, קובע כי במקרה של שלושה מאומתים המתגלים בכיתה או בגן באותו יום, תיכנס הכיתה או הגן לבידוד רגיל ותעבור ללמידה מרחוק.

חשוב לציין כי נכון להיום 21.10 מוגדרת מודיעין מכבים רעות כעיר ירוקה עם ציון 3.5 על פי החלטת משרד הבריאות, פועל מתווה "הכיתה הירוקה" בערים ירוקות וצהובות בלבד, כך שבזכות התחלואה היחסית נמוכה ניתן להפעיל את המתווה בעיר.

חיים ביבס, ראש העיר: "מתווה הכיתה הירוקה עובד היטב, במיוחד במודיעין מכבים רעות בה לשמחתנו יש קהילה אכפתית ואחראית אשר מבינה את חשיבות שיתוף הפעולה במאבק בנגיף הקורונה. המתווה מפעיל זהירות ושיקול דעת ומאפשר לתלמידים להמשיך ללמוד בבית הספר או הגן, דבר כ"כ חשוב מבחינה רגשית ולימודית ואני מברך על כך. נכון לעכשיו אנו ירוקים, ואני מזכיר לא להיכנס לשאננות כיוון שזו שגרה זהירה לצד הקורונה והיא עדיין כאן".

כיתה ירוקהכיתה ירוקה


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד