מרחבי למידה חדשניים

28/10/2021 כ"ב חשון תשפ"ב

מרחבי למידה חדשניים ומרשימים נחנכים בימים אלה בבתי הספר היסודיים "קשת" ו"מעוז המכבים". מרחבי הלמידה נבנו במסגרת תכנית M21 של משרד החינוך בשיתוף עם העירייה, שמטרתה להקים מרחבים המותאמים להוראה ולמידה המפתחת מיומנויות מודרניות חשובות, כמו למשל, למידה עצמאית, חקר ויזמות, יצירתיות ופיתוח חשיבה.

בבית הספר "קשת" המרחב ממוקם בכניסת בית הספר ומעוצב באופן ססגוני בצבעי הקשת. מטרתו של המרחב לחזק את תפקוד הלמידה וניהולה באמצעות ארגון סביבה לימודית חוץ כיתתית מודולרית. המרחב מבטא עבודה תוך אישית ובין אישית באמצעות ריהוט ורסטילי על מנת לתת מענה הן לעיקרון השיתופיות והן לעיקרון הפרסונליות.

כמו כן, הוקמה תחנת רדיו "קול הקשת" המאפשרת סביבת למידה טכנולוגית ומפתחת שיח, שיתוף פעולה, תקשורת המונים ומעורבות חברתית.

בבית הספר "מעוז המכבים" נבנה מרחב רב חושי שמטרתו לעורר את כל החושים של התלמידים, ולעורר את הדמיון והחשיבה היצירתית. במרחב הילדים ממששים חפצים, מתבוננים במראות שונות, בקלידוסקופיים, מאזינים לקולות שונים, משחקים במשחקים סוציודרמטיים ומשתמשים בחפצים בפונקציות מגוונות.

המרחב ישרת את כלל תלמידי בית הספר שיפתחו מיומנויות של חשיבה מחוץ לקופסה. בנוסף, ייעשה שימוש במרחב המיוחד ללמידת תחומי הליבה באופן יצירתי ומעשיר.
מי שהגיע לביקור במרחב החדש של מעוז המכבים היה ראש העיר, חיים ביבס, שהגיע לביקור בבית הספר יחד עם סגנו, מויש לוי, מחזיק תיק החינוך, ראש מינהל החינוך, בתיה שוכן ונציגי העירייה. בביקור הציגו תלמידי בית הספר ומנהלת בית הספר,
כאמור, דגש רב הושם על עיצובם של המרחבים, שעוצבו ע"י המעצבת ורד קליש, כחלק חשוב בפיתוח המיומנויות של הלמידה והחקר והקניית סביבה חווייתית ושונה מהכיתה.

המרחבים הללו מצטרפים למרחבי הלמידה M21 הקיימים בבתי ספר יסודיים רבים מאז החל הפרויקט לפני כשנתיים. כולם מעוצבים באופן חכם ומושך בהתאם לחזון כל בית ספר, כך שהתלמידים נהנים מלמידה שונה ומעשירה בסביבה לימודית מעניינת. בתקופה הקרובה ייחנכו עוד מרחבי למידה M21 בבתי הספר.

חיים ביבס, ראש העיר: "בשנים האחרונות אנו גאים להוביל יחד עם משרד החינוך את פרויקט M21 מתוך השקפה כי המיומנויות והכישורים להם נדרשים ויידרשו התלמידים בעתיד, הן משהו שעלינו לטפח ולפתח באמצעות מרחבי למידה חדשניים, שמאפשרים למידה אחרת ומתקדמת. אין לי ספק כי מרחבים אלו תורמים רבות לתלמידים, לחדוות הלמידה שלהם כמו גם להעצמה האישית של כל אחד ואחת מהם."

מויש לוי, סגן רה"ע ומחזיק תיק החינוך: "חינוך מיטבי צריך להיעשות בתוך סביבה לימודית מזמינה, מיוחדת וחווייתית. בשלוש השנים האחרונות הושקעו משאבים רבים על מנת לשפר את הסביבה הלימודית וליצור מרחבי חינוך מיוחדים ושונים. אין ספק שעבודה רבה עוד לפנינו, אבל נמשיך לעבוד יחד עם מסגרות החינוך ועם משרד החינוך על מנת ליצור עוד מרחבים שכאלה עבור ילדינו."

מרחב למידה בביה"ס מעוז המכבים. צילום ורד קליש מרחב למידה בביה"ס מעוז המכבים. צילום ורד קליש


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד