סמינר עמיתים לתלמידי כיתות ט'

26/01/2022 כ"ד שבט תשפ"ב

בתחילת חודש ינואר התקיים סמינר עמיתים בו השתתפו כמאה תלמידים משכבת כיתות ט' מבתי הספר השונים בעיר. פרויקט זה הינו פרויקט חינוכי ייחודי המתמקד במעורבות של תלמידים בתוכניות מניעה של אלכוהול, טבק וסמים אשר תפקידם בעיקר לשמש כשומרי סף ומשפיענים עבור חבריהם בני גילם.

הסמינר הינו שיתוף פעולה נוסף בין המחלקה לביטחון קהילתי באגף חברה נוער וצעירים , מנהל החינוך ואגף שפ"י למניעת התמכרויות של משרד החינוך. התוכנית הועברה לתלמידים ע"י יועצות בתי הספר ומדריכי המוגנות.

עקב מגבלות הקורונה והרצון להפגיש בני נוער מבתי ספר שונים הסמינר נערך בצורה חדשה. ביום הראשון נפגשו התלמידים בבתי הספר עם היועצת מלוות העמיתים ומדריכי המוגנות וביחד צפו בהרצאות דרך הזום וכן השתתפו בסדנאות פרונטליות. בין היתר השתתפו התלמידים בהרצאה של ד"ר רועי בן מנחם שדיבר על תרבות הפנאי של בני נוער, על השינויים שהיא עברה

בנוסף עברו התלמידים סדנאות ע"י יועצות בתי הספר ומדריכי המוגנות שעסקו בעמדות נגד שתיית אלכוהול והתמודדות עם לחץ חברתי אותם חווים בני הנוער וכן סדנאות ותחרות בנושא יזמות שעסקו באופן בו ניתן להעביר לתלמידים את הנושאים הבוערים בצורה חדשנית בגובה עיניים. היוזמות הנבחרות הן: יצירת תחרות סרטונים "בטיק טוק" שיעודדו בני נוער להתנהגות חיובית ולא סיכונית ,והקמת חדר בריחה עירוני ע"י העמיתים.

מויש לוי, סגן רה"ע ומחזיק תיק החינוך: "אחת הדרכים המשמעותיות והיעילות ביותר להתמודד עם התופעות של אלכוהול וסמים בקרב בני נוער זה באמצעות בני הנוער בעצמם. ישנם דברים שמתקבלים בצורה הרבה יותר טובה כשהם מגיעים חברים לכיתה ולתנועה מאשר כשהם נשמעים ממורים והורים. אני מברך את המחלקה לביטחון קהילתי, מנהל החינוך ואגף שפ"י על שיתוף פעולה מוצלח זה ובעיקר את התלמידים שנבחרו להשתתף בסמינר חשוב ומשמעותי זה".

שמעון גואטה, מחזיק תיק ביטחון קהילתי: "פרויקט סמינר עמיתים מרכז תלמידים בשכבת ט' מכל בתי הספר בעיר לטובת מנהיגות בנושא מניעת התנהגויות סיכון בקרב בני הנוער. במהלך הסמינר התלמידים מקבלים ידע רב מטובי המרצים בארץ, מאנשי החוק, שומעים סיפור אישי וכל זה על מנת לתת ידע לתלמידים אלו על מנת שיעבירו אותו בגובה העיניים לחברים שלהם ובכך אנו הופכים אותם לשומרי הסף בנושא מניעת שימוש בסמים ואלכוהול. תודה לכל השותפים במיזם לטובת מיגור התופעות בעתיד בקרב בני הנוער".

סמינר עמיתים תלמידי כיתות טסמינר עמיתים תלמידי כיתות ט


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד