מנהלת: רעות זוהר
כתובת: גינת החולה 52
690} שנת הקמה: 2024
הבטחה חינוכית: בית ספר גלים שם לו למטרה לתת מענה מותאם אישית המבוסס על כבוד, למידה ככלי טיפולי, אווירה ביתית ונתינה.
ברצוננו לבנות קהילה בה התלמידים לומדים בכיתות קטנות ומלווים על ידי צוות הוראה וטיפול גדול ששם לו למטרה לראות כל תלמיד ותלמידה בהתאם לצרכיו ואישיותו.
אנו שמים לנו למטרה לזהות את הכוחות והייחודיות של כל תלמיד ותלמידה, מאפשרים להם להביאם לידי ביטוי ולחוות חווית מסוגלות והצלחה. אנו שואפים להבנת עולמם הנפשי של התלמידים ובונים תוכנית התערבות המותאמת לצורכי הילד: הרגשים, הטיפוליים, החברתיים וכמובן הלימודיים. האווירה בבית הספר היא אינטימית ומכילה מחד, ומאידך שומרת על גבולות המאפשרים תפקוד וצמיחה, מתוך הבנה כי חיזוק השורשים מחזק ומעצב את עולמו הפנימי של האדם וכן את סביבתו.
אנו רואים את תפקידנו לעזור וליצור מסגרת בטוחה המושתתת על ליווי רגיש שמאפשר לכל תלמיד להוציא את הכוחות והפוטנציאל שטמונים בו אל הפועל. אנו מעודדים לחיים של יצירה, עבודה, תרומה לחברה, שייכות, מסוגלות והשתלבות בחברה.
שיתוף מהעשייה הייחודית: בבית הספר יש מועדון נוער הכולל מטבחון ומשחקים שונים, התלמידים מוזמנים לייצר לעצמם את האווירה המתאימה להם בהפסקות ובפעילויות חברתיות ולעיתים אף נעזרים בו בזמני קושי בשיעורים.
ארבע פעמים בשבוע יש סדנאות שונות לבחירה ביניהן סדנאות בישול, D& D, אומנות, מוזיקה ועוד. כל תלמיד בוחר בתחילת שנה אילו סדנאות הוא רוצה. בסדנה זו עליו להתמיד במהלך השנה.
מתוך רצון לחזק את תחושת השייכות ולפתח מיומנויות חברתיות - כל כיתה יוצאת אחת לחודש לפעילות גיבוש כיתתית מחוץ לבית הספר. תחילה יוצאים לבית קפה קרוב או לפיקניק ואט אט מתרחקים למחוזות רחוקים יותר.
חשוב לציין כי לצד ההשקעה המרובה בפן החברתי אנו מאמינים מאוד כי תלמידנו מסוגלים ללמוד ולגשת לבגרויות. אנו מאמינים כי הלמידה היא חלק מהשגרה הטיפולית והיא עוזרת בתחושת המסוגלות וחיזוק הערך העצמי.
פרויקט ייחודי ומוצלח מאוד שהפעלנו השנה נקרא "הגל שלי". פרויקט שבו התלמידים לומדים גלישת גלים. הפרויקט הביא יותר ויותר תלמידים להגיע בימי שישי שהם ימים שתלמידים מוותרים עליהם בקלות. לאורך השנה הם התמודדו עם הפחדים שלהם, עם תנאי מזג אוויר שונים ועם האתגר הפיזי שבגלישה. לא היה קל בהתחלה, אך הם לא ויתרו לעצמם ומצאו את הכוחות להתמודד עם כל האתגרים.