מצעד הספריםמצעד הספרים

בכל שנה, בחלקה הראשון של שנת הלימודים, מפרסמת המחלקה לספריות של משרד החינוך רשימות ספרים מומלצים לפי שכבות גיל. ספרים אלה משתתפים בתוכנית "מצעד הספרים".

בתוכנית זו, ספרניות בתי הספר קוראות את הספרים לתלמידים, יוצרות פעילויות שונות סביבם ולקראת סוף שנת הלימודים, מתקיימות בבתי הספר הבחירות ל"מצעד הספרים".

בסוף השנה בוחרים התלמידים את הספר האהוב עליהם, מבין הספרים שהכירו במהלך השנה, במסגרת המפגשים עם ספרנית בית הספר.

גם בשנת הלימודים הנוכחית ספרניות בתי הספר בעיר החלו, כהרגלן, בחשיפת ספרי מצעד הספרים, בשיעורים, פעילויות, עידוד קריאה ושמחה. אך תכניות לחוד ומציאות לחוד, שנת הלימודים נקטעה בשל משבר הקורונה ואיתה הפעילות בספריות בתי הספר.

ספרניות בתי הספר לא ויתרו. חלקן הקליטו סרטונים של עצמן מקריאות את הספרים, חלקן העבירו שיעורים דרך הזום וחלקן שלחו פעילויות לתלמידים. גם בזמן הסגר, ספרניות בתי הספר לא הפסיקו לעודד קריאה בקרב תלמידי העיר.

עם חזרת בתי הספר לפעילות, חזרו הספרניות לפגוש את התלמידים ולהציג בפניהם את ספרי מצעד הספרים, תחת ההנחיות והמגבלות החדשות.
כך גם קיימו את הבחירות למצעד הספרים, ספרו את הקולות והעבירו את התוצאות למחלקה לספריות של משרד החינוך, ולרשת הספריות של מודיעין מכבים רעות.
בקרב בתי הספר במודיעין מכבים רעות, בלטו הספרים:

  • תלמידי כיתות א'-ג'
    "מדלן וכלבת הספרייה" של הסופרת פאפ ליסה , "איזדורה מון מסתבכת בצרה" מאת מונקסטר הארייט ו"קשקוש מקושקש" מאת אלגם נגה. כולם ספרים העוסקים בשונה המחפש את מקומו בחברה.

  • בכיתות ד'-ו' בלטו בין הספרים האהובים: "לא כמו כולם" מאת קרופיק אורה – על תלמידה שונה בכיתה, "סוגיהארה הסמוראי שסירב לציית" מאת ורטה-זהבי תמר – על חסיד אומות העולם.
    "עידן הקסם" מאת קאוול קרסידה – ספר פנטזיה והרפתקאות, ו"חמישה ילדים וחיים אחד" מאת רבינר אבישג – על משפחה מיוחדת המאמצת כלב.

  • בתיכונים בלטו הספרים "פלא" מאת ר"ג' פלאסיו – ספר המתאר שנה מחייו של ילד ששמו אוגוסט הסובל מתסמונת גנטית נדירה המופיעה כעיוות בפניו, ו"המועמדת" מאת קיארה קאס - ספר בסוגת הרומן הרומנטי ומהווה כרך ראשון מתוך סדרה של שיש



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד