בית הספר היסודי "עידנים" קיבל ביום חמישי 10.6.21 את התואר שחיכה לו, "בית ספר ירוק". בית הספר נבחר על ידי ועדת שיפוט של המשרד להגנת הסביבה, ויקבל מענק כספי לפרויקט מעשי מהמשרד להגנת הסביבה והעירייה.

התהליך שנמשך כשנתיים בהובלת רכזת תחום הקיימות בבית הספר בסיוע מחלקת איכות ותכנון סביבתי באגף שפ"ע בעירייה, כלל יישום של עקרונות הקיימות בבית הספר ובהם למידה על הסביבה דרך המקצועות השונים כמו אמנות, עברית ומתמטיקה, הדרכות בחווה האקולוגית "חווה ואדם", למידה מבוססת פרויקטים עם חקר בנושאים סביבתיים ועוד.

בנוסף, התכנית הנלמדת בבית הספר היא בדגש על קיימות עם מערכי שיעור ופעילויות מגוונות במסגרתן לומדים התלמידים להכיר את החקלאות המסורתית כולל גידול צמחי תבלין, ירק ופרי בחווה שהקימו בבית הספר, למידה על משאב המים בהיבטים שונים, הקמת קבוצת תלמידים המשמשת כ"מנהיגות ירוקה" אשר 'משגררים' נושאים שונים של קיימות ועוד.

עוד מנחיל בית הספר את נושא הקיימות גם במעגלים הרחבים יותר של קהילת בית הספר עם פרויקטים מיוחדים הנעשים בשיתוף עם ההורים ובני הבית, כמו למשל – שימוש בכלים רב פעמיים וצרכנות נבונה.

בית הספר מצטרף בהסמכתו כבית ספר ירוק לשלושה בתי ספר ירוקים בעיר – אופק, נתיב זבולון ומעוז המכבים. בית ספר היובל הוסמך לתואר ירוק מתמיד, שמשמעותו עמידה בקריטריונים וניהול אורח חיים מקיים בבית הספר למשך שלוש שנים לפחות.

פעילות בבית ספר עידניםפעילות בבית ספר עידנים


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד