נפתח לתנועה כביש 3 הפנימי

18/08/2011 י"ח אב תשע"א

ביום ראשון השבוע נפתח לתנועה כביש פנימי מספר 3, בטקס שנערך בהשתתפות ראש העיר, חיים ביבס, חבר המועצה יגאל צדוק, מנכ"ל החברה הכלכלית, דורון ברק ואנשי המקצוע מהעירייה וממשרד הבינוי והשיכון, שליוו את הקמת הפרויקט.

כביש מספר 3, הוא דרך יהודה המכבי המהווה כביש רוחב פנימי חשוב ביותר להתפתחות העיר, הנותן מענה תחבורתי לתושבי השכונות המערביות של מודיעין, מכבים-רעות.

הכביש הפנימי נועד לקצר את זמן הנסיעה לתושבי שכונות המערביות בעיר ולחבר אותן לכביש 431 דרך הגשר שנבנה מעל ואדי ענבה. נוסף על הכביש הוכשרו לאורכו גם מסלולי אופניים ומדרכה רחבה עבור רוכבים, מטיילים והולכי הרגל.

הכביש נפתח במתכונתו הראשונה היוצאת מסוף רחוב עמק זבולון שבשכונת אבני חן ונפגשת עם כביש 431 ומאפשרת פנייה ימינה בלבד לכיוון ישפרו ומחלף ענבה.

הכביש החדש. צילום חורחה נובומינסקיהכביש החדש. צילום חורחה נובומינסקי

במקביל ניתן להיכנס לשכונות המערביות דרך כביש זה בפנייה ימינה בלבד לבאים מתוך העיר וצומת יצחק רבין על כביש 431.

העירייה מקדמת תוכנית להתקנת רמזור בצומת כביש 3 - כביש 431 שתאפשר את פתיחתו המלאה הכוללת אפשרות פנייה שמאלה לתוך השכונות לבאים מחוץ לעיר מכיוון ישפרו ומחלף ענבה, וכן פנייה שמאלה ליוצאים מהשכונות אל כביש 431 וצומת יצחק רבין אל תוך העיר.

במקביל, תחל השלמת השטחים הציבוריים לאורך הכביש שתכלול את הכשרת הטיילת, גינון ושתילת עצים וצמחיה לאורך הכביש, הגשר והכיכרות של הפרויקט.

בעתיד ישמש הכביש גם כביש גישה מרכזי לשכונת הציפורים (קייזר דרום) ובחיבור לפארק הטכנולוגי והכניסה המערבית לעיר ככביש רוחב פנימי מרכזי המהווה חלק ממערך התנועה העירוני הכולל.

בשלב הזה נפתח נתיב נסיעה אחד לכל כיוון, כאשר בעתיד עם בניית השכונות החדשות יוכפל הגשר ורוחב הכביש לשני נתיבים לכל כיוון.

ראש העיר חיים ביבס אמר בטקס: "אנחנו נמצאים כאן על מנת לפתוח את כביש מספר 3 שיאפשר גישה נוחה ומהירה לתושבי חלקה המערבי של העיר, משכונות אבני חן, המגינים, הנביאים והכרמים לכביש 431 ולמרכז עינב. אני רוצה להודות לכל העוסקים במלאכה החל ממשרד הבינוי והשיכון, הקבלנים, החברה הכלכלית ועובדי העירייה שעשו את העבודה על הצד הטוב ביותר על מנת לאפשר עוד פתרונות תחבורתיים טובים לתושבי העיר.

ראש העיר בפתיחת הכביש החדש. צילום חורחה נובומינסקיראש העיר בפתיחת הכביש החדש. צילום חורחה נובומינסקי

"קידום הפרויקט ופתיחת הכביש הוא חלק מהשקעה כוללת שאנחנו מקדמים בתחום התחבורה בשנתיים האחרונות יחד עם משרד הבינוי והשיכון הכולל את השלמת כביש 2 הפנימי לכיוון לטרון, פרויקט הקמת כיכר התחבורה ההולך ונבנה במרכז העיר, ושורה של פרויקטים ושיפורי תנועה בכל רחבי העיר".



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד