אושרה בניית בית חולים בעיר

09/03/2023 ט"ז אדר תשפ"ג

משרד הבריאות ומנהל התכנון עדכנו השבוע, כי במסגרת תוכנית מתאר ארצית אסטרטגית, יוקם בית חולים בעיר מודיעין מכבים רעות, בנוסף לבתי חולים שיוקמו בערים שונות בארץ. המועצה הארצית לתכנון ובנייה דנה היום בתוכנית הלאומית, והעבירה אותה כעת להערות בוועדות המחוזיות. התוכנית תיתן מענה לשנת ה-100 של מדינת ישראל, והיא משולבת בתוכנית המתאר הכוללנית של העיר מודיעין מכבים רעות, לפיתוח העיר וכמענה לגידול האוכלוסייה שצפויה להיות בהיקף של כ-240 אלף תושבים.

כידוע, במקביל לפרויקט העתידי, מקדמת בימים אלה העירייה, באמצעות חברת עזריאלי, את הקמתו של מרכז מיון קדמי במרכז העיר, לשירותי רפואת חירום. הפרויקט נמצא בשלבי ביצוע, והמרכז צפוי להיפתח בעוד כשלוש שנים.

תוכנית המתאר הכוללנית כוללת תוספת של כ-1.7 מיליון מ"ר עבור שטחי מסחר ותעסוקה, הקמת מרכז רפואי אזורי, מרכז אקדמי ורובע עסקים חדש. התוכנית חלה על כל מרחב התכנון של העיר, בשטח של 50 אלף דונם כאשר מתוכם כ-22 אלף דונם נשמרים כשטחים פתוחים, ותהווה מדיניות ארוכת טווח לתכנון ולפיתוח העיר.

התוכנית קובעת הקמת רובע עסקים חדש בחלק הצפון-מערבי של העיר המבוסס על עירוב שימושים שישלב מגורים, תעסוקה, מסחר, תרבות ופנאי וכן מוסדות ציבור, אשר יהווה את החוליה המקשרת בין העיר הקיימת לפארק הטכנולוגי המתפתח ולשטחים הירוקים הסובבים את העיר. בצמוד לרובע העסקים החדש, מציעה התוכנית הקמת מוסדות עוגן מטרופוליניים: מרכז רפואי אזורי ומרכז אקדמאי. עוד קובעת התוכנית קובעת הארכת קו הרכבת הקיים כשלוחה תת קרקעית מתחנת מודיעין מרכז לכיוון רובע העסקים החדש, אשר יאפשר נגישות מירבית למרכז הרפואי האזורי ולמרכז להשכלה גבוהה.

כמו כן, התוכנית שמה דגש על שמירת השטחים הפתוחים הרבים הקיימים בתחומה המוניציפלי של העיר וכוללת הנחיות לשמירתם ליצירת רצף פתוח ואיכותי, לשמירת הקשר ליערות קק"ל העוטפים את העיר ולחיזוק המסדרון האקולוגי הארצי החוצה את העיר. התוכנית קובעת, כי הגבעות הדרומיות הצופות על עמק איילון, שהן חלק מהמסדרון האקולוגי, יהיו גן לאומי.

העיר מודיעין מכבים רעותהעיר מודיעין מכבים רעות


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד