מרכז ישפרו יקרא מרכז עינב

27/10/2010 י"ט חשון תשע"א

מועצת העיר מודיעין מכבים רעות החליטה לאשר שמות חדשים לשתי שכונות ואזור המלאכה של העיר בישיבתה האחרונה. המועצה אישרה את פרוטוקול ועדת השמות שהמליצה ובחרה את השמות בראשותו של יו"ר הוועדה, סגן ראש העיר בתואר מוטי גרונר.

בחודשים האחרונים חיפשה ועדת השמות שם חדש לאזור המלאכה של העיר, היכן שממוקמים מרכז ישפרו סנטר, ONE ועוד מספר עסקים ומוסכים.

הוועדה המורכבת מנציגי ציבור, נבחרי ציבור ועובדי עירייה פנתה גם לשם כך לתושבי העיר ששלחו באמצעות אתר האינטרנט של העירייה הצעות ורעיונות לשמות. לבסוף הוחלט שהשם הנבחר יהיה "מרכז עינב" בגלל סמיכותו למחלף ענבה ולפארק ענבה- הפארק המרכזי של העיר.

מרכז עינב (לשעבר מרכז ישפרו)מרכז עינב (לשעבר מרכז ישפרו)

עוד עמד על סדר יומה של הוועדה מציאת שמות לשלוש שכונות חדשות ולרחובות בהם.

השכונה הראשונה, המכונה כיום שכונת N ומתוכננת להיבנות מערבית לשכונת הציפורים (קייזר דרום, שגם היא עתידה להתחיל להיבנות רק בעוד שנה וחצי) תקרא שכונת "נופים" על שם המבנה הטופוגרפי שלה הנמצא יחסית גבוה ונצפים ממנו נופים מרהיבים על שאר שכונות העיר ואזור השפלה. עוד הוחלט כי נושא רחובותיה של השכונה יהיו חבלי ארץ שונים ואזורים גיאוגרפים ברחבי מדינת ישראל.

שכונת L, הנמצאת מערבית לשכונת השבטים, מעל כביש 431 תקרא "גבעת שר" על שם סמיכותה לגבעה ההיסטורית והאתר האריכו לוגי הנמצא בה. הוועדה עוד החליטה כי הרחובות בשכונה ייקראו על שמות תבלינים.

השכונה האחרונה, שכונה P המיועדת להשלים את שלב א' של העיר, צפויה להיבנות צפון-מערבית לשכונת המגנים בעוד כשמונה שנים. חברי הוועדה לא קיבלו עדיין החלטה בנושא שם השכונה ונושא הרחובות בה כאשר האפשרויות העומדות על הפרק הן שמות של ציונים בהיסטוריה של מדינת ישראל, משוררים ואמנים ישראלים או אישים מתקופת החשמונאים מתקופת מודיעין הקדומה. הוועדה הזמינה את הציבור להעביר רעיונות והצעות לשמות לשכונה זו ורחובותיה.

יו"ר ועדת השמות, סגן ראש העיר בתואר מוטי גרונר: "ההחלטה על השמות החדשים של אזור המלאכה והשכונות העתידיות הם המשך ישיר למהלך שהובילה הוועדה בשנה האחרונה לשינוי שמות השכונות הוותיקות בעיר והקניית אופי קהילתי יותר. שינוי שמות השכונות הוותיקות עבר בהצלחה גדולה ולמרות שיש עוד צורך בתקופת הטמעה השמות מחלחלים גם לתושבים.

"ראינו עד כמה הליך ההטמעה והשינוי אינו פשוט, ולכן חשבנו שיהיה זה נכון לקרוא לשכונות החדשות כבר עכשיו בשמות המאפיינים אותן ואת העיר ולא להמתין לשמות אחרים שישתרשו וייכנסו לשפה היום-יומית כפי שקרה בעבר".



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד