הנחיות לקראת ל''ג בעומר

23/05/2019 י"ח אייר תשע"ט

ביום חמישי 23.5.19 מתקיים חג ל"ג בעומר וכמדי שנה, אגף ביטחון ושירותי חירום בעירייה נערך לקראת החג ומפרסם את המגרשים המאושרים להדלקת מדורות בעיר, אשר הוכשרו ע"י אגף שפ"ע ונמצאו מתאימים ע"י העירייה בשיתוף עם כוחות הביטחון וההצלה, לרבות שירותי כיבוי האש.

בהכשרת המגרשים המתאימים הושם דגש מיוחד על איסור הדלקת מדורות בתוך שכונות העיר על מנת למזער את הסיכונים הבטיחותיים ולמנוע מפגעי זיהום אוויר בקרב התושבים. זאת כאשר השנה לא תתאפשר הדלקת מדורות במנחת המסוקים הישן סמוך לגבעת הברושים, בשטח הפתוח ליד מגרש הטניס מול ביה"ס מעלות/מצטיינים ברעות ובמגרש הפתוח הסמוך לסניף תנועת הנוער "מכבי צעיר" ברח' נוף קדומים במכבים.

דגש נוסף וחשוב הוא הגברת האכיפה של ניידות השיטור העירוני, ניידות ביטחון וניידות פיקוח עירוני שיסיירו ברחבי העיר ויקנסו תושבים אשר מדליקים מדורות בשטחים שאינם מותרים על פי מדיניות העירייה.

מועדי הדלקת המדורות בעיר יתאפשרו בשני ימים מרוכזים בלבד. ביום שלישי, 21.5.19 לילדי גני הילדים בעיר וביום רביעי 22.5.19 לכלל תושבי העיר במקומות האלו בלבד:

  • בשטח הפתוח לאורך רחוב עמק האלה מערבית לחורשת הנופלים ועד רחוב יהודה המכבי.

  • רחוב עמק האלה מפינת יהודה המכבי עד רחוב היער.

  • בשטח הפתוח סמוך לכניסה לכביש הגישה לחווה האקולוגית (מזרחית לכביש) פינת הרחובות עמק האלה/עמק זבולון/שדרה מרכזית

  • במגרש ברחוב המעיין בפארק הטכנולוגי דרומית לרחוב הנביטה (יוצב שילוט הכוונה במקום).

  • בשטח הפתוח לאורך כביש 4 מכיוון אזור התעסוקה מערבית לכיכר הסמוכה לגשר.

  • מגרש כורכר במרכז עינב מזרחית לרחוב הנפח, סמוך לפארק המנגלים ודרומית לתחנת דלק "מיקה".

  • בשטח הפתוח סמוך לצומת יהודה המכבי/כביש 431/שדרות יצחק רבין (דרומית לצומת)

  • בשטח הפתוח דרומית לכיכר בכביש הגישה לשכונת נופים, מאחורי משרדי מינהלתה שכונה, דרומית לכיכר הסמוכה לגשר.

מדורת ל''ג בעומר. תמונה להמחשהמדורת ל''ג בעומר. תמונה להמחשה

מטעמי בטיחות ושמירה על קהל החוגגים, במגרשים בהם יהיה עומס רב של מדורות אשר עלולות לסכן את החוגגים, תימנע הדלקת מדורות נוספות במקום.

תושבים מתבקשים לשים לב כי הם מבעירים מדורה בשטח נקי מקוצים ועשבים ובמרחק ביטחון סביר ממבנים ומתקנים.

יש לגדר את המדורה באבנים ולהרחיק חומר דליק מהמדורה. בסיום החגיגות, יש לוודא כיבוי מוחלט של המדורה על ידי שפיכת חול או מים, ולאסוף ולרכז את האשפה כדי לסייע לפינוי מהיר ביום למחרת.

העירייה מבקשת מהציבור להזעיק את מכבי האש בכל מקרה של אירוע חריג במספר 102. לשאלות וקבלת פרטים נוספים ניתן לפנות לאגף ביטחון בטלפון 08-9394666.

בתוך כך, גם השנה ממליצה העירייה בשיתוף עם הנהגת ההורים העירונית, לצמצם את מספר המדורות בעיר, על ידי קיום מדורות משותפות, וזאת בהתאם למגמה שקיימת בשנים האחרונות להפחתת הזיהום הסביבתי.

הילה בן אליעזר, מחזיקת תיק איכות הסביבה: מזה מספר שנים, אנו יחד עם ועד ההורים העירוניים, פועלים ומעודדים את ילדי גני הילדים ובתי הספר, לציין את חג ל"ג בעומר באופן חווייתי אך תוך לקיחת אחריות על הסביבה ובניסיון להפחית ככל הניתן את הפגיעה הסביבתית.

לפעילות זו ישנן תוצאות ניכרות בשטח, הן בתחושה של התושבים אשר שמחים על האוויר הנקי שמורגש בימי החג בעיר, והן בצמצום המראות של השריפה והמדורות ברחבי העיר.
צמצום מספר המדורות עודד חשיבה יצירתית לציון החג בפעילויות שונות, ואנו מברכים על כך.

אם לא די בכך, הרי שמדיניות זו מגשימה הלכה למעשה ערכים חינוכיים של התחשבות בסביבה ובאחר שהנם ערכים חינוכיים חשובים מאין כמותם."

אמציה דויטש, יו"ר הנהגת ההורים העירונית: "האוויר הנקי יותר בבוקר ל"ג בעומר בשנים האחרונות, הוא בזכות שיתוף הפעולה בין הנהגת ההורים עם ועדי ההורים והעירייה. הצלחנו לצמצם משמעותית את מספר המדורות, לאחד מדורות, ולתכנן פעילות חלופית חינוכית ומהנה אחרת. אני קורא גם השנה להורים, להמשיך במגמה זו ולהסביר לילדים את החשיבות של החג תוך התחשבות בסביבה, בקהילה ובבטיחות."



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד