הושקה מערכת מידע מתקדמת

19/12/2019 כ"א כסלו תש"פ

בימים אלו השיקה העירייה מערכת מידע מתקדמת בתחום ההנדסה. מדובר במערכת מתקדמת של מידע גיאוגרפי בעיר (ייעודי קרקע - GIS), שמאפשרת לתושבים ולציבור הרחב, מספר פונקציות חכמות בתחום זה ומנגישה עבורם את המידע באופן יעיל וחכם.

מערכת יעודיי קרקע


המערכת כוללת כלי חיפוש מתקדמים ובין היתר חיפוש של גושים, חלקות, תכנית, מגרש, כתובות ורחובות.

כמו כן ניתן לקבל מידע מעודכן בזמן אמת לצד נתונים היסטוריים.

בנוסף,המערכת מאפשרת הפקת דף מידע הכולל את כלל הזכויות לבנייה במגרש וביצוע שאילתות חכמות במגוון חתכים ומפות עם שכבות נבחרות, ותצלומי אוויר מעודכנים.

השירות מבוצע על ידי אגף המחשוב בעירייה, אגף ההנדסה בשיתוף עם חברת טלדור מחשבים ומהווה הדור הבא של מערכות מידע גיאוגרפיות עירוניות, כחלק מיישום חזון העיר להוות מודל של עיר חכמה המספקת שירות מתקדם, יעיל ומעודכן לתושבים.

כזכור, לפני כשנה הושק אתר חדש לאגף הנדסה בעירייה המרכז ומנגיש את המידע לתושבים ולציבור הרחב. אתר ההנדסה נבחר לשמש כאתר נפרד, בגלל השימוש הנרחב והתדיר בו בנושאים רבים בהם התושבים ובעלי מקצוע מבצעים חיפושים באתר כדוגמת תוכניות בניין עיר, מפת רחובות, חדשות ועדכונים, ישיבות וועדה, תיקי בניין, תשלומים ורישוי בנייה.

האתר אופיין ושודרג על ידי אגף הנדסה ואגף המחשוב בעירייה באמצעות חברת קומפלוט מבית אוטומציה החדשה ומעבר לנראותו הוויזואלית המודרנית והמעוצבת, הוא תוכנן כך שאוחדו השירותים באתר לקורת גג אחת, ושופרה ההיררכיה והניווט באתר להתמצאות יעילה ונוחה.

בנוסף, האתרים מותאמים לאנשים עם מוגבלויות שונות. כך למשל, האתרים מעוצבים בצבעים בולטים ומודגשים למען אנשים כבדי ראייה וניתן לעבור על הקטגוריות והחיפושים באתר באמצעות מקלדת לאלו המתקשים להזיז את העכבר. כמו כן, באתר ניתן לבצע חיפושים אחר מסמכים ופרוטוקולים באופן נוח ויעיל יותר למשתמשים בו, וכמובן למלא טפסים מקוונים שונים כמו תשלומים.

ברוך בוחניק, מחזיק תיק אסטרטגיה וערים חכמות: "בהמשך למדיניות הערים החכמות והנגשת מידע לתושבים שאנו מקדמים, אני שמח לבשר על גרסה משופרת ומתקדמת של מערכת הGIS שתאפשר קבלת מידע באופן עצמאי כדוגמת שכבות, בחירת מגרש והפקת דף מידע וכו'. מערכת זו הינה סנונית ובקרוב ניראה יותר ויותר מוצרים דיגיטליים שיאפשרו יותר הנגשת מידע וידע לתושבים."

מדריך למשתמש למערכת יעודיי קרקע

לחצו כאן – כניסה למערכת המידע הגיאוגרפי בעיר



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד