עץ החרוב שנחרב

30/10/2019 א' חשון תש"פ

תושב העיר הורשע לאחרונה בגין השחתת עץ חרוב בגינה הציבורית, הגובלת בגינת ביתו בשכונת המגינים. תחילתו של הסיפור בתלונה של גנני העירייה שהבחינו במהלך עבודתם בנזק חמור שנעשה לעץ ציבורי ברחוב מבצע עובדה שבשכונת המגינים בעיר.

הפיקוח העירוני באגף שפ"ע בעירייה הגיע לכתובת המדוברת וראה עץ חרוב כרות על המדרכה. בבדיקה מקיפה שערך הפיקוח העירוני, התברר כי אחד התושבים מאס בנוכחותו של העץ הנטוע בסמוך לחצר ביתו הפרטי. כתוצאה מכך, החליט התושב לכרות את העץ כמעט עד תום וגרם לנזקים בלתי הפיכים חמורים לעץ ולענפיו.

עץ החרוב שנחרבעץ החרוב שנחרב

מהבדיקה עלה כי התושב פנה בעבר למוקד העירוני אודות העץ ותלונותיו טופלו. תלונה נוספת התקבלה מאותו תושב ביום האירוע עצמו ועל אף שהמוקד העירוני העביר זאת לטיפול הגורמים המקצועיים כמו בפעם הקודמת, החליט התושב לעשות דין לעצמו ולכרות את העץ, דבר הנחשב לעבירה פלילית ע"פ פקודת היערות שמטרתה שמירה והגנה על העצים. בהתאם לכך התושב נקנס על גרימת נזק לרכוש ציבורי בסך 475 שקלים והוגש נגדו כתב אישום.

בדיון בבית המשפט, הוכיחה התביעה מטעם הלשכה המשפטית של העירייה, כי תלונותיו של התושב טופלו והייתה התייחסות מידית ורצינית לפניותיו, כולל סיורים שנעשו במקום וגיזום העץ. בנוסף, הופרכה טענת המסוכנות של העץ וכן הודגשה חשיבותו של העץ כערך טבע מוגן.

התושב הורשע בפסק הדין ונגזר עליו קנס בסך 1,600 שקלים בפועל וכן קנס על תנאי בגובה 500 שקלים.

נדגיש כי העירייה מבצעת אכיפה מוגברת באמצעות הפיקוח העירוני בכל רחבי העיר בנושא גיזום עצים בשטחים ציבוריים, ועל כל מפגע שכזה יש לדווח למוקד העירוני 106.



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד