מוזיאון מורשת החשמונאים

16/01/2020 י"ט טבת תש"פ

ביום שני, 25.11.19, נערך טקס הנחת אבן הפינה למוזיאון מורשת החשמונאים הנמצא בתחילת השדרה המרכזית. בטקס לקחו חלק ראש העיר, חיים ביבס, סגן ראש העיר ומ"מ, שלמה פסי, סגן ראש העיר, מויש לוי, המשנה לראש העיר, עמיעד טאוב וחברי המועצה שמעון גואטה, הילה בן אליעזר, אלי סבאח, עדי מן, עדי בן אברהם, אבי אלבז, גלעד ביהרי ואיתי בר אלמוג.

העבודות יתחילו בימים הקרובים והן צפויות להימשך כשנה וחצי. עלות הקמת המוזיאון נאמדת בכ-12.3 מיליון שקלים.

שטחו של המוזיאון הוא כ-700 מ"ר והוא יציג את סיפורה של העיר מודיעין מאז ימי משפחת החשמונאים, דרך התקופות השונות ועד לימי הקמת מודיעין המודרנית, שכולה גדושת היסטוריה ורווית ממצאים ארכיאולוגיים המספרים את סיפורו של העם היהודי בתקופה זו. מבחינה זו, יהווה המוזיאון אתר ייחודי בארץ וראשון מסוגו, והוא צפוי למשוך מבקרים מהארץ ומחו"ל.

למבקרים במוזיאון צפויה חוויה רב חושית ואינטראקטיבית מותאמת לילדים ולנוער. המבקר במוזיאון יהיה שותף פעיל לסיפור החשמונאים, יתרגש, ייהנה וישתעשע בין התחנות השונות שילוו אותו, תוך פתירת כתבי חידה, תעלומות מסתוריות ותצוגות מרהיבות של ממצאים ארכיאולוגיים, שנמצאו על גבעת התיתורה וברחבי העיר. זאת, תוך משחק מתמיד במבנה הפיזי של המוזיאון, העשוי שורת קורות בטון שכל אחת מהן מייצגת נדבך בזמן, מהעת העתיקה ועד היום.

לבסוף, הסיור צפוי להסתיים בחלל קולנוע עתידני גדוש אפקטים ואינטראקטיבי שיוציא את המבקרים להרפתקה במנהרת הזמן עד לשלבי התפתחותה של העיר המודרנית.

ראש העיר, חיים ביבס: "המוזיאון הוא חלק ממימוש חזון, לייחד את עירנו שנמצאת במיקום מרכזי בארץ, ושופעת כל כך הרבה היסטוריה, מורשת וארכיאולוגיה מרתקים. זהו צעד משמעותי להפיכתה של העיר למוקד תיירות אטרקטיבי, לאחר שגם השקענו משאבים רבים בפיתוח ושדרוג גבעת התיתורה שמושכת אלפי מבקרים בשנה ובהקמת השדרה המרכזית החדשה לבילוי ופנאי כל ימות השבוע וזוהי בהחלט בשורה מרגשת."

שמעון גואטה, מחזיק תיק שימור אתרים ומורשת: "אני רואה חשיבות רבה בין החיבור של מודיעין החדשה לבין העבר וההיסטוריה של מודיעין בעת העתיקה. אנו פועלים ומקדמים פרויקטים רבים כדי לשמור את הקשר של התושבים למקום.
הנחת אבן הפינה במרכז העיר החדשה להקמתו של מוזיאון מורשת החשמונאים, אשר שואב השראתו מהמקומות ההיסטוריים העשירים של מודיעין וסביבתה, התוכן עטוף בממצאים ארכיאולוגיים מסעירים המעידים על חיי רוח תרבות והגבורה המדהימה של המתיישבים בעת העתיקה, יהפוך סמל לחיבור בין מודיעין הקדומה וההיסטוריה המפוארת של חבל הארץ הזה, לבין העיר הקיימת והמתפתחת כיום במע"ר החדש והתוסס שיפתח בקרוב, המוזיאון יהווה נדבך מרכזי על ציר הזמן של מודיעין מאז ועד היום."

ראש העיר בטקס הנחת אבן הפינה. צילום: פז ברראש העיר בטקס הנחת אבן הפינה. צילום: פז בר


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד