מרכז עירוני למיצוי זכויות

16/12/2019 י"ח כסלו תש"פ

האגף לשירותים חבריים קורא לתושבים המעוניינים להשתתף בראיונות עומק ולהשפיע על עיצוב, בניית החזון והמטרות של המרכז למיצוי זכויות הנמצא בהקמה בימים אלה. המרכז מתוכנן לקום בחודשים הקרובים ולהוות מרכז קהילתי המתמחה בקידום ומיצוי זכויות של תושבי העיר.

עם כניסתו לתפקיד של המשנה לראש העיר ומחזיק התיק לשירותים חברתיים, עמיעד טאוב, הוא שם לו כמטרה לשפר ולקדם מיצוי הזכויות בקרב תושבי העיר, מתוך הבנה שפעמים רבות אנשים לא מודעים לזכויות שלהם ולא ידועים שהם יכולים לשפר את איכות חייהם באמצעות שירותים הקלות והטבות שהמדינה מקצה. לשם כך בשנה האחרונה קידם האגף לשירותים חברתיים חומרי הסברה כגון עלון המרכז את שירותי האגף שחולק לכל תושבי העיר באמצעות הארנונה, כנסי זכויות ועוד.

במסגרת היוזמה, לקידום הנושא, גייס טאוב עו"ס מיצוי זכויות , תומר ששון, ובשותפות מלאה עם מנהלת האגף מרינה שדה והצוותים הייעודיים, יוקם מרכז מיצוי זכויות ראשון מסוגו עבור לקוחות המתמודדים עם אתגרי חיים חברתיים, תעסוקתיים וכלכליים.

כנס זכויות להורים לילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדיםכנס זכויות להורים לילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים

מנהלת האגף לשירותים חברתיים, מרינה שדה: "המרכז מתכונן להוות מעטפת קהילתית חדשנית לזיהוי, איתור, הכוונה, ליווי וסיוע לאוכלוסיות שמתקשות למצות ולממש את זכויותיהם בכל תחומי החיים והצרכים. מטרת המרכז לקדם ולהעצים את התושבים הזקוקים לכך, תוך התייחסות אישית ופרטנית מחד, וקידום מענים ברמה הקהילתית, החברתית והחוקתית."

המשנה לראש העיר ומחזיק תיק השירותים החברתיים, עמיעד טאוב: "במדינת ישראל 2019 לא כל מי שזכאי לסיוע מקבל אותו, אין נגישות לחלק מהזכויות החברתיות הקצבאות והשירותים הבסיסיים שנועדו להקנות ביטחון סוציאלי לכל אזרח. במודיעין מכבים רעות 2020 יוקם לראשונה מרכז הזכויות העירוני שיהיה מבוסס ידע, ייתן מענה tailor made ויאפשר לכל הזכאים בעיר לממש את זכויותיהם".

תושבים המעוניינים לקחת חלק בבנייה ועיצוב המרכז מוזמנים לפגישה ושיחה אישית על החיים בעיר בהיבט הכלכלי, חברתי, מימוש זכויות ועוד.

באגף לשירותים חברתיים ציינו כי בעזרת התושבים תוכל העירייה להקים את המרכז הטוב ביותר והמתאים לצרכים של תושבי מודיעין מכבים רעות.

להצטרפות וקביעת ראיון, תומר ששון, עו"ס מיצוי זכויות ניתן לשלוח הודעה למייל tomer_sa@modiin.muni.il



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד