אתר חדש לעירייה

25/03/2020 כ"ט אדר תש"פ

חזונה של העירייה לשדרג את השירות לתושבים, מביא בימים אלו בשורה משמעותית עם השקת האתר החדש של העירייה. צעד חשוב זה תוכנן ובוצע במשך כשנה, בעבודה מאומצת של אגף המחשוב בשיתוף עם חברת Y&A בניית אתרים וחברת הבת פיטנגו ux. כשהמטרה היא לספק לתושבים ולמבקרים באתר, אתר מודרני ומעוצב, מונגש הרבה יותר, קל לתפעול ולמעבר בין שירותי העירייה, מותאם למכשירי המובייל ובהמשך, יהיה גם חדשותי יותר.

בטרם העלאתו לאוויר, עברה ואישרה את העיצוב של האתר, שהוא חלק מרכזי וחשוב בו, חברת הנגישות "נגישות לכל". כך שהתכנים והשירותים בו בולטים ונעימים לעין, התוכן מותאם לכבדי ראייה, ניתן למצוא בקלות שירותים ונושאים מבוקשים, הניגודיות של הצבעים מונגשת וכך גם התמונות בכל האתר.

מעבר לכך, הוכנס לאתר גם סרגל נגישות שמאפשר לשנות את צבעי התצוגה, להגדיל את גודל הטקסט, לשנות את צורת הסמן ועוד.

אתר העירייה החדשאתר העירייה החדש
אתר העירייה החדשאתר העירייה החדש

בלוח האירועים, אחד מהעמודים הנצפים ביותר באתר העירייה, התווסף פיצ'ר מועיל. כעת, בנוסף לאפשרות הקיימת לנווט עם מפות גוגל או ווייז לאיתור מיקום האירוע, ניתן להוסיף את האירוע אליו מעוניינים ללכת ישירות ללוח השנה בנייד. פיצ'ר זה רלוונטי במיוחד לאור העובדה שהאתר החדש מותאם לנייד, ומאפשר גלישה נוחה מכל מקום. כמו כן, לצורך צפייה קלה באירועים הקרובים, ניתן יהיה לצפות באירועי התרבות לפי חלוקתם לקטגוריות.

חידוש נוסף שנולד גם הוא לאחר בחינת הפעולות הנפוצות ביותר המבוצעות באתר, הוא הבלטת הפנייה למוקד 106, אשר זמינה וממוקמת באתר החדש בכל דף באתר. כך, שבכל שלב, יכולים התושבים לדווח באופן מקוון למוקד העירוני באופן מונגש וקל במהלך השיטוט באתר.

מנוע החיפוש הקיים עבר שדרוג גם כן וכעת הוא משופר ופועל באופן יעיל יותר, ובהמשך יוכלו הכתבות החדשותיות שמופיעות באתר להפנות בצורה מקוונת ומהירה לכתבות בנושאים דומים או לדפים רלוונטיים.

כחלק משיפור השירות לתושב ניתנה תשומת לב מיוחדת לנושא השקיפות, כך שמעתה מרוכזים מאגרי מידע רבים תחת הדף שכותרתו "רואים שקוף" הממוקם בעמוד הראשי. בין היתר, כולל דף זה פרוטוקולים של ישיבות מועצה, ועדות וישיבות דירקטוריונים של חברות הבת, דו"חות מבקר העירייה, חוקי עזר עירוניים, תקציבי העירייה ודו"חות כספיים כולל של חברות הבת, דו"חות סביבתיים, הצהרת העירייה על עמידתה בייצוג הולם של העסקת אנשים עם מוגבלות ושוויון מגדרי ונושאים רבים נוספים.

בסוף 2017 מוקמה העירייה במקום השני בצמרת הערים עם הכי הרבה שירותים דיגיטליים לתושבים, אחרי עיריית תל אביב וזה כולל בעיקר את אתר העירייה שעתה כאמור הוא אף יהיה נגיש יותר, מודרני וידידותי למשתמש. על פי נתוני העירייה, לאתר מאות אלפי כניסות מדי חודש והוא פופולרי ושימושי מאוד בקרב התושבים.

חיים ביבס, ראש העיר: "השקענו משאבים רבים באתר החדש של העירייה, שהוא למעשה חלון הראווה שלנו שמציג את כלל הפעילות ושירותי העירייה למען התושבים. דגש מיוחד ניתן לנושא הנגישות למען אנשים עם מוגבלויות ולנושא השקיפות במידע לציבור, כחלק משדרוג השירות. אני בטוח שכל מי שיכנס לאתר ייהנה מחוויית גלישה יעילה, נעימה ואיכותית יותר."

חבר המועצה, מחזיק תיק תכנון אסטרטגי, טכנולוגיות וניהול ערים חכמות, ברוך בוחניק: "בשעה טובה ולאחר עבודה מאומצת להנגיש מידע על ידי דיגיטזציה בערים חכמות, אנו מעלים את אתר העיריה המחודש. האתר עבר מתיחת פנים והתאמות כדי למקסם את השימוש בו לטובת התושבים כמו התאמה למובייל, הוספת סרגל נגישות מורחב, שדרוג מנוע החיפוש, התאמת תוכן באמצעות הוספת יכולות לדוגמה: הוספת אירוע ליומן, יצירת קישורים לחיוג על טלפונים וכדומה. כמו כן טיפלנו בנוחות האתר לגולשים וריכוז על פי נושאים כדוגמת "רואים שקוף", הוספנו אפשרויות ניווט באמצעות גוגל מפה ווויז, הנגשנו את הטפסים המקוונים שיפרנו של מערכת הפניות המקוונות ועוד. אני מודה לכל הנוגעים בדבר ובמיוחד למנהל אגף המחשוב, מוטי מזרחי על הטיפול האינטנסיבי של אגף טכנולוגיות כדי להתאימו למציאות הנוכחית".



פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד