רשות חדשנות עירונית

02/01/2020 ה' טבת תש"פ

ראש העיר חיים ביבס ביחד עם מחזיק תיק החדשנות חבר המועצה ברוך בוחניק עדכנו השבוע, (30.12.19) על הקמת "רשות חדשנות עירונית" שתעסוק בתחום "ערים חכמות" ופיתוח תכניות עבודה חדשניות שעיקרן שיפור השירות לתושב וייעול עבודת העירייה. הרשות תנוהל על ידי מנכ"ל מנהלת אופק, רון ברזני.

הרעיון להקים את הרשות לחדשנות נבע מהבנת הצורך להקים גוף עירוני מתכלל שיידע לתרגם את יעדי ראש העיר לתוכניות עבודה.

אחת המורכבויות הידועות בנושא ערים חכמות מתייחסת ליישום של רעיונות רבים העולים, חדשות לבקרים, אולם רעיונות אלה אינם נותנים מענה כולל או לעיתים רעיונות חלקיים שנותנים מענה צר ופחות בראיה רחבה שיודעת לתרגם את ההשלכות של כל החלטה והחלטה.

על כן יש צורך בהקמת גוף שיעבוד בתיאום עם כלל אגפי העיריה ויידע לרכז לאפיין את הפרוייקט כולל מדדי ביצוע, זאת במטרה לייצר מיזמים רוחביים תוך יצירת שיתופי פעולה פנים וחוץ ארגוניים לרבות שיתופה של היחידה האסטרטגית שהוקמה לאחרונה.

בדרך זו תוכל העירייה להאיץ את המיזמים העירוניים העומדים על סדר היום שלה, לא רק ברמת קידום המיזם אלה גם באיכות שלו. תפקיד רשות החדשנות יהיה לאפיין כל מיזם טרם יציאתו לכדי מימוש: אפיון מתודולוגיות עבודה, אפיון צוותי עבודה, הובלה להתייעלות והורדת עלויות ומעל הכל אפיון תוצר מוגמר וחווית לקוח נכונה ליישום חכם ותוצאה איכותית.

כזכור, בעת אישור התקציב הבלתי רגיל של העירייה לשנים 2020- 2022 עדכן ראש העיר, חיים ביבס כי העירייה צפויה להשקיעה כ-130 מיליון ש"ח בנושא ערים חכמות.

תקציב זה כולל, בין השאר, שדרוג והחלפת מערכת התאורה הציבורית למערכת חכמה מסוג LED המכילה מערכות בקרה ושליטה, שיאפשרו התייעלות והפעלת מערך התאורה. פריסת סיבים אופטיים ברחבי העיר שיאפשרו התקנה והצבת מצלמות ורמקולים בצמתים ובאזורים רגישים וישדרגו את יכולות המוקד העירוני שיקבל נתונים מהמצלמות ומהחיישנים השונים בזמן אמת ויאפשרו מענה מהיר לכל תרחיש.

ראש העיר, חיים ביבס: "בהקמת רשות החדשנות יש אמירה עירונית משמעותית שבנוסף לפעילות העירייה השוטפת אנו משקיעים משאבים בהתייעלות למען התושב ובעבודה זו נוכל לעשות יותר למען הצלחת העיר והתאמתה לעידן הטכנולוגי המתקדם כפי שאמור להיות בפתיחת העשור השלישי של המאה ה-21. הרשות לחדשנות תבטיח, מצד אחד, שהעירייה תמשיך את השירות הטוב שהיא עושה כיום לתושב שזו החובה שלנו כעירייה, ומצד שני תפתח צוהר לחידושים טכנולוגיים שייצרו תהליכים חדשניים שבסופם נקבל אנו התושבים שירות איכותי יותר וטוב יותר."

חבר המועצה ברוך בוחניק: "העשור שבפתח עומד בסימן חדשנות והמשך העבודה לשיפור ושדרוג השירותים של העירייה לתושב. מטרת הקמת הרשות לחדשנות עירונית היא לדעת ליישם הלכה למציאות את תכניות העבודה כך שניתן יהיה ללמוד מראש את ההשלכות של פעילות העירייה ולייעל אותן כך שהן יטיבו עם התושבים. הרשות תהווה הגורם המקשר של כלל אגפי העיריה ובכך תייצר מיזמים של שיתופי פעולה של גופי העירייה וארגונים מחוץ לעירייה שהמרוויחים מכך הם התושבים עצמם.

מודיעין מכבים רעותמודיעין מכבים רעות


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד