מענקים לבתי ספר מאמצי אתר

12/01/2020 ט"ו טבת תש"פ

התוכנית העירונית הוותיקה "אמץ אתר" לפיה בתי ספר יסודיים, מאמצים את אתר הטבע הסמוך אליהם, תקבל תמיכה תקציבית מהמשרד להגנת הסביבה. כך התבשרה העירייה לאחרונה. התוכנית הממומנת תתפרש על פני שלוש שנים ל-11 בתי ספר מאמצי אתרים: אבני חן, אופק, אלונים, היובל, רעים, הכרמים, עמית, מעוז המכבים, עידנים, אריאל וחוט השני.

התוכנית המתוקצבת תהיה עשירה בהדרכות מקצועיות ועשייה אקטיבית של התלמידים באתרי הטבע. כך למשל, כוללת התוכנית חשיפה לאורח חיים מקיים ע"י חיבור לאתרי הטבע, סיורים באתרי הטבע השונים, לקיחת אחריות ומעורבות בנושאים סביבתיים כמו התחממות גלובלית ושמירה על בעלי חיים וצמחים בסכנת הכחדה, דיונים בכיתה ושאלות חקר, העלאת רעיונות לשימור אתר הטבע, ימי שיא של ניקיון, פעילויות משותפות עם ההורים ועוד.

כידוע, מאז שנת 2017 מאמצים בתי הספר בעיר את אתרי הטבע והמורשת, הייחודיים למודיעין מכבים רעות שניחנה בשטחים ירוקים רבים. אתרי הטבע כוללים, בין היתר, את גבעת הברושים המאומצת ע"י בית ספר מעוז המכבים, גבעת התיתורה שמאומצת ע"י בתי הספר היובל ואופק, בריפיליה אותה אימצו תלמידי בית ספר אבני חן והגבעות הדרומיות שאומצו כל ידי תלמידות ותלמידי בית ספר אריאל.

התוכנית והתמיכה שתינתן, כאמור, על ידי המשרד להגנת הסביבה, תאפשר הדרכות מקצועיות ופעילויות חווייתיות רבות יותר בבתי הספר. התוכנית תנוהל על ידי אגף שפ"ע בהובלת מחלקת איכות ותכנון סביבה, ותצא לדרך ככל הנראה כבר בשנת הלימודים הקרובה.

הילה בן אליעזר, מחזיקת תיק איכות הסביבה: "זכות גדולה עבור ילדינו, לגדול מצד אחד במרחב עירוני אשר מציע את כל השירותים וההזדמנויות של עיר תוססת ומתקדמת ומצד שני, בסביבה שטבולה בטבע ירוק ובאתרים היסטוריים. אני מאמינה שהחיבור שנוצר לילדים ממפגש בלתי אמצעי עם אתרי העיר הירוקים במשך תקופה, הלמידה והאחריות של בית ספר לאתר מסוים יהיו משמעותיים ומעצבים עבור הילדים גם בעתיד ויצרו עבורם תחושה של קשר, שייכות ואחריות לסביבה ולעיר שלנו."

לחצו כאן למידע על תוכנית אמץ אתר במודיעין מכבים רעות

תמונת להמחשה: פעילות בתי ספר באתרי טבעתמונת להמחשה: פעילות בתי ספר באתרי טבע


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד