מודיעין עיר חכמה

25/03/2020 כ"ט אדר תש"פ

מרכז עינב

"עיריית מודיעין מכבים רעות תהפוך את הפארק הטכנולוגי ומרכז עינב לאזורים חכמים." כך עדכן השבוע ראש העיר, חיים ביבס, עם חתימת ההסכם עם חברת TSG להקמת תשתיות חכמות באזור הפארק הטכנולוגי ומרכז עינב הכוללות מצלמות, חיישני ניטור איכות סביבה, מערך תקשורת מתקדם, ומערכת שליטה ובקרה שתעביר מידע בזמן אמיתי למרכז התפעול העירוני ולצג הסלולרי שלכם.

חברת TSG חברת ההייטק הביטחונית, המתמחה בפיתוח ואינטגרציה של מערכות לניהול ערים ובכלל זה, ערים חכמות זכתה במכרז שפרסמה מנהלת אופק, החברה האחראית על ניהול ופיתוח אזורי התעסוקה והמסחר של מודיעין מכבים רעות לתכנון, אספקה והתקנת מערכת "עיר חכמה" באזורי המסחר והתעסוקה של העיר – הפארק הטכנולוגי ומרכז עינב.

לצורך הקמה ותפעול הפרויקט, חברה חברת TSG לחברות פרטנר ומגלקום על מנת לספק תקשורת ומערכת מצלמות וחיישנים מהטובות הקיימות כיום בשוק.

במהלך החודשים הקרובים, תתקין חברת TSG מצלמות אבטחה מסוגים שונים
להגברת תחושת המוגנות והביטחון. מערכת המצלמות תשלוט ביציאות ובכניסות למתחמים, ותשדר לאורך כל שעות היממה, שבעה ימים בשבוע, למוקד הביטחון העירוני כאשר במידת הצורך ועל בסיס הערכת סיכונים תוכלנה המערכות לזהות כלי רכב, צבעים ופרטים נוספים .

בנוסף יותקנו מצלמות מתנייעות וקבועות ברחבי המתחמים שיאפשרו למדוד תנועת כלי רכב, לאתר תקלות ולספק שירות איכותי, טוב ויעיל לתושבים בתחומים רבים כמו ניקיון, אבטחה ועוד.

חיישני איכות הסביבה שיותקנו יאפשרו לעירייה לקבל בזמן אמת ניטור של מדדים הרלוונטיים לאזורים כמו זיהום אוויר, רעש טמפרטורה, לחות, ניטור אבק, קרינה אלקטרומגנטית, ורמות זיהום פיח מרכבים. חיישנים אלה ואחרים יעבירו מידע מהיר וזמין למערכת השליטה והבקרה של העירייה והמידע ישוקף גם לתושבי העיר דרך האפליקציה העירונית ו/או אתר העירייה.

בנוסף, תניח החברה תשתית של סיבים אופטיים שיאפשרו פריסת תקשורת אלחוטית המאפשרת גישה לאינטרנט לבאי הפארק הטכנולוגי ומרכז עינב במקומות שנבחרו לכך, במהירות של לכל הפחות 300 Mb.

ראש העיר חיים ביבס: "מודיעין מכבים רעות היא העיר המתוכננת ביותר במדינת ישראל, וככזו היא פורצת דרך בכל הנוגע לקדמה ולטכנולוגיה. הפיכת הפארק הטכנולוגי ומרכז עינב לאזורים חכמים מהווה יריית פתיחה לקראת הפיכתה של העיר למעבדה לערים חכמות בישראל, כאשר בשלב הבא יוטמעו פתרונות טכנולוגיים נוספים ברחבי העיר. באמצעות 'העיר החכמה' נוכל לנצל את המידע והטכנולוגיה בכדי לנהל נכון יותר את משאבי העירייה, ובכך נוכל, כפי שעשינו זאת בשנים האחרונות להפנות את התקציבים שייחסכו, להשקעות בחינוך ובציבור הגמלאים ובמקביל, לספק שירות טוב יותר ונגיש לתושבים ועל ידי כך להפוך את החיים של כולנו לנוחים, דיגיטליים וחכמים יותר."

חבר המועצה ברוך בוחניק, מחזיק תיק חדשנות, אסטרטגיה וטכנולוגיות: "חתימת ההסכם עם חברת TSG הינה צעד נוסף בקידום מערך העיר חכמה עליו אנו עמלים, שכולל ניטור ומעקב דיגטאלי בתחומי ביטחון, איכות סביבה, תשתיות חכמות, מערכת שליטה ובקרה ל-106, זמינות מידע לתושבים וכמובן התייעלות ארגונית תהליכית וכלכלית. יישר כח לאנשי המקצוע שעמלו על ההליך."

מרכז עינב  מרכז עינב


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד