תלמידים עם וותק

26/02/2020 א' אדר תש"פ

ביום שני 17.2.20 נחנכה הכיתה עם התלמידים החדשים הכי ותיקים בעיר, "כיתת ותיקים" שתלמידיה הם אזרחים ותיקים, תושבי העיר שחזרו לספסל הלימודים וגם לזיכרונות הילדות.

זו השנה השלישית ברציפות בה מתקיים פרויקט זה לאחר שזכה הצלחה רבה בשנתיים האחרונות, בו שותפים המשרד לשוויון חברתי ואגף קהילה בעירייה.
באירוע חנוכת הכיתה השתתפו ראש העיר חיים ביבס, ממלא מקומו, שלמה פסי, סגן רה"ע מחזיק תיק אזרחים ותיקים מויש לוי ונציגים מאגף קהילה ומנהל חינוך, אשר נפגשו עם 29 תלמידי הכיתה בתיכון עירוני ה' ע"ש יצחק נבון.

תלמידי כיתת הוותיקים ילמדו פעמיים בשבוע לאורך שנת הלימודים, משעות הבוקר ועד הצהריים שמונה שעות שבועיות. בתוכנית הלימודים חודשו חלק מהנושאים אותם ילמדו בכיתה, כך למשל, תיאטרון ופסיכולוגיה, לצד מקצועות כמו חינוך גופני, תנ"ך, היסטוריה ואזרחות.

השיעורים מועברים על ידי צוות ההוראה בביה"ס. כמו כן, ישתתפו הגמלאים יחד עם התלמידים בסיורים, טיולים וטקסים.

חיים ביבס, ראש העיר: "פרויקט כיתת ותיקים הוא אחד מהפרויקטים המרגשים שאנחנו עושים למען הדור השלישי בעירנו, כי ללמידה אין גיל והדבר מדהים לראות את החיבור הבין הדורי והמשמעות שהפרויקט הזה נותן.
אני מאחל לתלמידים הוותיקים שנת לימודים פורייה ומלאת עניין."

מויש לוי, סגן רה"ע מחזיק תיק החינוך ותיק אזרחים ותיקים: "מדובר בכיתת לימוד לכל דבר. לא בחוג או פעילות, אלא בכיתה שנמצאת בבית הספר שהתלמידים שבה משתתפים בפעילויות עם כל תלמידי בית הספר, והשיעורים מועברים על ידי מורי בית הספר. המיוחד בכיתה הזו הוא בתלמידים המיוחדים שבה, שמביאים את ניסיון החיים שלהם ואת הידע הרב ללימוד מעניין ומרתק.

אני מקווה שבשנים הבאות, נוכל לא רק להמשיך את הפרויקט הבין דורי הנפלא הזה, אלא שנוכל גם להרחיב אותו לבתי ספר נוספים."

פתיחת כיתת ותיקים 2020


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד