התקדמות בעבודות בשכונת מורשת

18/05/2020 כ"ד אייר תש"פ

על אף משבר הקורונה, עבודות הבנייה ופיתוח שכונת מורשת נמשכות במלוא המרץ. זאת על מנת לאפשר את אכלוסה הראשון של השכונה, הצפוי להיות בעוד כשנה וחצי.

מבחינת צמצום האבק בעת העבודות מול שכונת אבני חן, ביצעה העירייה שורת פעולות בהן, סגירתה של הכניסה שבכיכר מול בית הספר עירוני ה' לפני כחודש וחצי כך שמשאיות לא נכנסות יותר מכניסה זו, וכן נוקו מנועי המזגנים בבתי הספר שמול מורשת – אבני חן, עירוני ה' וחוט השני.

עוד נוקטת העירייה בפעולות אכיפה מוגברות להפחתת האבק, כך שרק בשבועיים האחרונים ניתנו שבעה קנסות על הפעלת מגרסה ללא מים בסך 3,325 שקלים ו-שבעה קנסות על פסולת, בטון ולכלוך בסך 4350 שקלים. בנוסף, ניתנו גם חמישה קנסות על הנחת חומרי בניין בשטח ציבורי בסך 2375 שקלים. סך הכל יותר מעשרים קנסות ניתנו בשבועיים האחרונים.

בימים אלה, גם סיימה העירייה באמצעות החברה הכלכלית את עבודות האספלט לסלילתם של כבישים זמניים, גם כן במטרה למזער את האבק, במקטע הנושק לשכונת אבני חן.

בשכונה עצמה ממשיך הפיתוח, כאשר בחודשים הקרובים ממשיכים את עבודות האספלט לבניית הכבישים, זאת כאשר עד עכשיו כבר הוקמו כ-70% מהכבישים בשכונה.
כמו כן, בקרוב יצא מכרז השלמות לפיתוח השכונה הכולל את הקמות הפארקים, המדרכות, התאורה ועבודות הפיתוח השונות הנדרשות לסיום פיתוח השכונה.

לצד זאת, במקביל נמשכות העבודות להקמת החניון הציבורי בשכונת מורשת. החניון, שהוא חניון תת קרקעי, יכיל כ-300 מקומות חנייה והוא יהיה ממוקם בשדרה המרכזית של השכונה, סמוך לחרבת א-שון אתר הטבע העירוני השכונתי.

בימים אלה מבוצעות העבודות להקמת הקומה השנייה של החניון, מתוך שלוש קומות בסך הכל, כאשר החניון צפוי להיות מוכן עוד בטרם תאוכלס השכונה.

מהחברה הכלכלית נמסר כי כבר עתה הכינה תכנית עבודה לבניית הפארקים על פי האכלוס הצפוי במורשת, זאת בדומה לפיתוחה של שכונת נופים. מדובר בסטנדרט בנייה יוצא דופן בארץ, אשר מעניק לכל תושב שיתאכלס בשכונה, פארק מסודר עם מתקני משחק ליד ביתו, עוד בטרם התאכלסה כלל השכונה והסתיימו עבודות הבנייה.

שכונת מורשת בהקמהשכונת מורשת בהקמה


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד