חידוש פעילות בתי כנסת

24/05/2020 א' סיון תש"פ

ממשלת ישראל הודיעה, כי החל מיום רביעי, 20.5.20 ניתן לקיים תפילות בבתי הכנסת. בהתאם לכך, בתי הכנסת בעיר יפעלו על פי המתווה הבא:

  • התפילה תתקיים עד 50 משתתפים בחלל, בהתאם לגודל המבנה, כך שתתאפשר שמירה על מרחק של 2 מטר בין המתפללים.

  • על הנוכחים במבנה לעטות מסיכות לאורך כל השהות בבית הכנסת.

  • יש להקפיד על כללי היגיינה.

  • בתום כל תפילה על צוות בית הכנסת לדאוג לניקיון וחיטוי בית הכנסת כך שיהיה מוכן לתפילה הבאה.

  • יש למנות את אחד מבאי בית הכנסת כ"נאמן קורונה", שיהיה אחראי על קיום כל ההנחיות בהתאם.

  • על פי הנחיית העירייה, כל בית כנסת מחויב להעביר למחלקת הדת את פרטי "נאמן הקורונה" ולצרף הצהרה של קהילת בית הכנסת ובה התחייבות לעמידה בכללים המחייבים. העירייה ממליצה לבצע רישום המתפללים לכל תפילה ואף להקפיד על מניינים קבועים.

    עם קבלת ההצהרה יינתן האישור לפתיחת בתי הכנסת וכן ערכה לניקוי ראשוני.

בית הכנסת זכור לאברהםבית הכנסת זכור לאברהם

בתוך כך, עדיין לא ניתנו הנחיות לעניין קיום תפילות במוסדות החינוך בעיר ומאחר ועל פי הנחיות משרדי הבריאות והחינוך רק צוותי החינוך והילדים יכולים להיכנס למוסדות החינוך הוחלט, כי מניינים אלה לא יוכלו לחזור לפעול בתוך מבני החינוך.

בעניין זה המליצה העירייה לערוך תפילות במשמרות בבתי הכנסת ובכך לאפשר למניינים המתארחים במוסדות החינוך לקיים תפילות בבתי הכנסת הקיימים.

המשנה לראש העיר ומחזיק תיק שירותי הדת, עמיעד טאוב: "אני קורא לציבור המתפללים להקפיד על ההנחיות ועל הוראות נאמני הקורונה קלה כחמורה ולקיים את ההנחיות במלואן על מנת למנוע מצבים בהם נאלץ לסגור את בתי הכנסת. ההקפדה על ההוראות הובילה את עיר מודיעין להיות העיר הבטוחה בארץ בזמן המגיפה וחשוב להפנים כי היא עדיין לא הסתיימה וכי רק הקפדה מלאה על ההנחיות תשמור על בריאותנו. בימים הקרובים תחלק העירייה באמצעות המחלקה לשירותי דת ערכות חיטוי לנאמני הניקיון על מנת לסייע להם בתפקידם".

ברוך בוחניק מחזיק תיק בריאות: "החזרה בתנאים מוגבלים לבתי הכנסת זאת בשורה משמחת ומקווה שיהיו הקלות נוספות בקרוב. עברנו ועוברים תקופה לא קלה ואני קורא לציבור לשמור על הכללים לטובת כולנו".

העיר מודיעין מכבים רעותהעיר מודיעין מכבים רעות


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד