אכיפה מוגברת על אי עטיית מסכה

06/07/2020 י"ד תמוז תש"פ

סוף השבוע האחרון, 26.6.20 – 27.6.20, בישר על עלייה במקרי הקורונה בעיר, שהצריכו כמתבקש מהנחיות משרד הבריאות, הפסקת פעילויות נקודתיות במספר אתרים בהם התגלו תושבים אשר נמצאו חיוביים לנגיף הקורונה.

כך במוצ"ש 27.6.20 התקבלה ההחלטה לסגור את בית הכנסת "קול יהודה" בשכונת מוריה, בו נמצאו שלושה תושבים חיוביים לנגיף הקורונה. פעילות בית הכנסת הופסקה למשך 14 יום החל מיום ראשון, 28.6.20.

פעילות "גן פרח הרימון" גם היא הופסקה למשך 14 יום, בשל מקרה קורונה שהתגלה אצל סייעת בגן (שאינה מתגוררת בעיר), וכך גם תלמידי כיתות א', ד' והצוות החינוכי בביה"ס "נתיב זבולון" אשר נכנסו לבידוד עקב מקרה קורונה שהתגלה אצל מורה בביה"ס.

בתקופה זו, מדגישים בעירייה כי ננקטים צעדי זהירות חשובים על מנת לצמצם ככל הניתן את מעגלי ההדבקה. על כן, במצבים בהם יש תלמיד או איש צוות חינוכי אשר מבצע בדיקת קורונה, כלל התלמידים ואנשי הצוות אשר באו עמו במגע, נכנסים לבידוד עד לקבלת תוצאות הבדיקה.

מקרה שכזה קרה בעירוני ג', בו תלמידת י"ב נמצאה חיובית לנגיף הקורונה ביום שישי 26.6.20 בלילה. ממצא זה הוביל לכך שכלל שכבה י"ב ואנשי הצוות נכנסו לבידוד, עד אשר תסתיים החקירה האפידמיולוגית של משרד הבריאות.

לצד העלייה במקרי הקורונה, הוגברה משמעותית האכיפה בסוף השבוע. 57 דו"חות חולקו על ידי השיטור העירוני, על אי עטיית מסכות במרחב הציבורי. עיקר האכיפה התבצעה בפארק ענבה, בקניון ובפארקים. כידוע, הקנס על אי עטיית מסכה עומד כרגע על -200 שקלים האכיפה תימשך ביתר שאת.

בנוסף, במהלך השבוע הנוכחי צפויים 24 פקחים לסיים הסמכה ייעודית לאכיפת "עבירות קורונה" כדוגמת אי עטיית מסכה. מדובר בהרחבה של הסמכויות שניתנו עד כה רק לשיטור העירוני, על מנת להגביר את האכיפה במרחב הציבורי.

האכיפה תתחיל ברגע שתאושר חקיקת הרחבת סמכויותיהם של הפקחים בכנסת. אישור שצפוי לקרות בימים הקרובים.
גם במוסדות החינוך, בבתי הספר ובגנים, מרחיב הפיקוח העירוני את ביקורות הפתע. ביקורות אלו נועדו לוודא שיש עמידה בהנחיות "התו הסגול", בין היתר, חבישת מסכה בחצר ובמסדרונות, אי הכנסת הורים לשטח בתי הספר ועוד.

בעירייה מדגישים כי מקומות בהם יתגלו חולי קורונה נוספים ייסגרו בהתאם להנחיות, כפי שנעשה עד כה, על מנת למנוע ככל הניתן, את התפשטות הנגיף בעיר.

כל העדכונים על מקרי קורונה בעיר – מתעדכנים בזמן אמת

באתר על סדר היום

בטלגרם שלנו

אפליקציית "מודיעין מכבים רעות" באנדרואיד

מרכז עינבמרכז עינב


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד