כמו בניו יורק: הקלות למסעדות

05/08/2020 ט"ו אב תש"פ

בהתאם להנחיית ראש העיר, חיים ביבס, החלה העירייה לקדם צעדים נוספים לחיזוק העסקים המקומיים תחת הכותרת "קונים ונהנים קרוב לבית". זאת כשברקע, מתקיימים דיוני ממשלה באשר להנחיות המגבילות את ההתקהלות במסעדות ובבתי קפה.

ראש העיר, חיים ביבס, הציג ביום שלישי את הצעדים שנועדו לסייע לבעלי העסקים המקומיים המבוססים על "מודל ניו יורק", אשר פותח עבור העסקים את המרחב הציבורי עד כמה שניתן ומאפשר מרווח נשימה לבעלי המסעדות ובתי הקפה אשר יש באפשרותם להגיש מזון ללקוחותיהם, תוך מזעור הנזקים הנגרמים בעקבות צמצום מקומות הישיבה, כפי שנדרשים לעשות על פי ההנחיות.

המשמעות היא, לאפשר שימוש באזורי החניה הצמודים למסעדה/לבית הקפה לטובת באי המקום. כאשר בעירייה מדגישים, כי לא ייגבה תשלום נוסף מבעלי העסקים. בעירייה ציינו, כי מספר עסקים כבר החלו לנצל הקלה זו, בתיאום עם מחלקת קידום רישוי עסקים. תוקף ההקלה הינו עד לתאריך 1.9.20 כאשר בהתאם להתפתחות המשבר תוכל העירייה להאריך את תוקף ההקלה.

כמו כן העירייה הודיעה כי החל מיום שלישי 21.7.20, לא תהיה אכיפת חניה במע"ר - שדרות דם המכבים 71-22, הקלה זו תימשך עד לתאריך 1.9.20 בהתאם להתפתחות משבר הקורונה.

פתרונות יצירתיים אלו מצטרפים לסיוע המשמעותי אותו פרסמה העירייה בתחילת חודש יולי, לפיו בעלי המסעדות, בתי הקפה והברים יכולים להרחיב את שטחי הישיבה לסועדים ולמבלים הנמצאים באוויר הפתוח מחוץ לבית העסק, זאת כאשר לא נדרש מבעלי עסקים אלו תשלום נוסף מהעירייה, בגין הרחבת שטחי הישיבה.

הקלה זו כוללת את כל המסעדות, בתי הקפה והעסקים הדומים במרכזים המסחריים, במע"ר, במרכז עינב, בקניון ובכל אזורי המסחר בעיר ולמעשה תאפשר לבעל העסק להרחיב את שטחי הישיבה בחוץ ובלבד שיעמוד בהנחיות התו הסגול ובמגבלות הדינאמיות לאותו יום.

תיאום הרחבת שטחי הישיבה בחוץ וכן שימוש בחניות הצמודות למסעדות ובתי הקפה, יעשה מול מחלקת קידום רישוי עסקים במייל sigal_m@modiin.muni.il.

חיים ביבס, ראש העיר: "זוהי שעת חירום אמיתית עבור בעלי העסקים שלנו ואנו נדרשים למצוא פתרונות יצירתיים ככל הניתן למענם. פתרונות אשר מחד, עומדים בהנחיות הממשלה למען בריאות הציבור, ומאידך, מאפשרים אופק נשימה לעסקים שיוכלו להמשיך בפעילותם מבלי לקרוס. בזכות השימוש במרחב הציבורי אנו נאפשר להם להמשיך להתקיים ואני קורא לתושבים לחזק אותם ולקנות קרוב לבית – כי יש כאן הכל. לצד החשיבות של סיוע לעסקים עדיים צריך להמשיך לפעול באופן אחראי על פי ההנחיות, כדי שנוכל להמשיך בשגרת החירום המורכבת ולא חלילה להידרדר להנחיות מחמירות יותר."

שוק עתיקות במרכז העיר. תמונה להמחשהשוק עתיקות במרכז העיר. תמונה להמחשה


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד