אירועי השבת עולמית במודיעין

07/11/2020 כ' חשון תשפ"א

מיזם "השבת העולמית" החל לפני כשבע שנים ביוזמתו של הרב הראשי של דרום אפריקה כאשר הרעיון הוא לחבר בשבת אחת את הקהילות היהודיות בכל רחבי תבל.

במיזם לוקחים חלק מעל למיליון יהודים ברחבי העולם וביניהם גם קהילות מודיעין, דתיים וחילוניים מציינים יחד את אירועי השבת העולמית.

בשנים האחרונות אירועי מיזם "השבת העולמית" הפכו כבר למסורת בעיר. האירועים כללו בין השאר קבלת שבת וארוחת שישי משותפת והפרשת חלה לתושבי העיר דתיים וחילונים.

השנה, אגף קהילה לקח את האתגר לקיים את האירוע גם בזמן הקורונה אשר אינו מאפשר קיום סעודת שבת משותפת, אבל זו בהחלט הזדמנות להרחיב את כמות המשתתפים תושבי העיר באמצעות מפגש מקוון בזום.

ביום חמישי 5.11.20 בשעה 20:30 יתקיים האירוע "השבת של כולנו" בו ייקחו חלק דמויות ציבוריות בעיר מתחומים שונים, וישתפו מחוויית השבת האישית שלהם.

בין המשתתפים: ראש העיר חיים ביבס, ח"כ משה (בוגי) יעלון, השחקן חנן סביון ("מכתוב", "מחילה", "עספור"), הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, הטניסאית שחר פאר (אלופת ישראל בטניס בעבר), מפקד משטרת מודיעין סנ"צ רונן נגר, שליח חב"ד בנגקוק תאילנד הרב נחמיה וילהלם, הזמר, החזן שי אברמסון, אשת חינוך מייסדת תנועת "כנפיים של קרמבו", עדי אלטשולר, חברת הכנסת אורנה ברביבאי וחברת הכנסת הילה שי וזאן.

את האירוע ינחה העיתונאי בני טייטלבאום, (ערוץ כאן 11) ובין הדוברים ישולבו שירי שבת ישראלים, אותם יבצע החזן והזמר שי אברמסון ואיחולי שבת שלום מרגשים של ילדי גנים בעיר ודיירי "עזריאלי פאלאס מודיעין".

מנהלת אגף קהילה, זיוה אסא: "אירועי השבת העולמית הפכו למסורת במודיעין. אירועים אלה מדגישים את הקהילתיות והחיבור בין הקהילות בעיר על כל מגוון רבדיה החברתיים והתרבותיים. גם בעידן זה שבו אתגרים לא פשוטים בקשרים החברתיים והבינאישיים, נמצאה הדרך להמשיך במסורת ול"שבת" יחד כולנו בחברותא. השבת העולמית הוא "השבת של כולנו".

ממארגני האירוע, איציק מלכא: אירועי "השבת העולמית" במודיעין, המעלים על נס את המשותף והמחבר בין תושבי העיר, הן תעודת כבוד לעיר. בשבוע בו מציינים את רצח יצחק רבין ז"ל, זוהי עוד תזכורת שכולנו עם אחד, ואנחנו יכולים להתאחד סביב ערך כמו השבת, מזוויות שונות ומגוונות".

שבת עולמית - באנר


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד