חוזרים לבתי הספר

26/11/2020 י' כסלו תשפ"א

בעקבות החלטת הממשלה להשיב את כיתות ה'-ו' לספסל הלימודים ביום שלישי השבוע (24.11.20), ואת כיתות י"א- י"ב בתאריך 1.12.20, נערך מנהל החינוך בעירייה יחד עם צוותי החינוך בבתי הספר, למתווה בית ספרי עם עקרונות מנחים עירוניים ובראשם השמירה על בריאותם של התלמידים ושל אנשי הצוות החינוכי והמנהלי.

על פי המתווה של משרד החינוך, ישובו כיתות א'-ב' ללמוד ככיתות מלאות ללא חלוקה לקפסולות. זאת כאשר כיתות ג'-ו', ילמדו בחלוקה לקפסולות, כפי שלמדו לפני הסגר האחרון, לפחות שלושה ימי לימוד בבית הספר.

דבר זה מצריך היערכות רבה עליה עומלים בבתי הספר, הכוללת שימוש בצוותים הקיימים הכוללים, מחנכים, מורים מקצועיים ותומכי הוראה, אשר ילמדו בקפסולות קבועות, עם אנשי צוות קבועים ככל הניתן. יש להדגיש, כי על פי החלטת משרד החינוך, לא יוכלו להיות יותר מארבעה אנשי צוות בכל קפסולה, כך שהאתגר בהחלט גדול.

כפי שתמיד נעשה מאז משבר הקורונה, מדגישים במנהל החינוך, כי לכל בית ספר ניתנת האוטונומיה לבנות את הקפסולות לפי הצוותים, מערכת השעות והמרחבים הזמינים שברשותו.

כיתות ה'-ו' בבתי הספר היסודיים הצפופים יותר: אריאל, אסיף, דרכי יהודה ואבני החושן, מתארחים על פי החלטת מנהל החינוך, במרחבים אחרים, על מנת לרווח את בתי הספר העמוסים ולאפשר ימי לימוד פיזיים ככל הניתן.

בית הספר אסיף מתארח בעירוני ג', בית הספר אבני החושן מתארח באמ"ית בנים ובנות, בית הספר דרכי יהודה מתארח בעירוני ה', בית הספר אריאל מתארח במרחב המצוינות "מעלות".

חשוב להדגיש , שהאירוח בבתי הספר העל יסודיים יתאפשר עד אשר שכבות ז'- י' ישובו ללמידה פיסית. אגף הביטחון יחד עם בתי הספר, הקצה שטח נפרד ללמידה עבור בתי הספר המתארחים, כמו גם כניסה נפרדת וניקיון של המרחבים.

לצד חזרתם של תלמידי כיתות ה'-ו', יש לציין שבמהלך השבועיים האחרונים זוכים התלמידים למפגשים במרחבים פתוחים עם המורים, לאחר שאלו אושרו על ידי משרד החינוך. מטרת המפגשים ליצור שיח רגשי-חברתי, לחזק את החוסן האישי והקבוצתי ולזהות תלמידים בסיכון. ממנהל החינוך נמסר כי מפגשים במרחבים הפתוחים יוכלו להמשיך להתקיים, בהתאם לשיקול בתי הספר.

כפי שהיה עד כה, לא תותר כניסת הורים, מפעילים חיצוניים ואנשים שאינם צוותי חינוך לשטח בית הספר. כמו כן, יש למלא בכל בוקר הצהרת בריאות לפני ההגעה לבית הספר וכמובן, לגלות אחריות אישית וקהילתית ולא לשלוח את הילד למסגרת באם לא מרגיש טוב.

חיים ביבס, ראש העיר: "החזרת תלמידי כיתות ה'-ו' היא עוד שלב בדרך להחזרת כל מערכת החינוך לפעילות. בימים הקרובים יצטרפו גם תלמידים כיתות י"א ו-י"ב ובהמשך נפעל גם להחזרת תלמידי כיתות ז' עד י' תוך יצירת מתווה נכון וזהיר שיחזיר את כל התלמידים למסגרות (כולל כיתות ז-י) בערים ירוקות, וישים סוף לחודשים של בדידות וייאוש בבית".

מויש לוי, סגן רה"ע ומחזיק תיק החינוך: "מערכת החינוך העירונית עומדת כבר חודשים רבים באתגרים מאוד לא פשוטים. המתווים המשתנים יוצרים עבודה מורכבת וקשה למנהלים ולצוותים החינוכיים, שלא לדבר על ההשפעות על הילדים. יחד עם זאת, אני שמח ונרגש לראות סוף סוף את התלמידים חוזרים לבית הספר, ומקווה שמהר מאוד יחזרו גם יתר השכבות לפקוד את ספסל הלימודים ולפגוש את החברים והמורים שלהם".

חוזרים ללימודים באסיףחוזרים ללימודים באסיף


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד