טקס חנוכת הבית של שלוחת ארגון נכי צה''ל

05/05/2021 כ"ג אייר תשפ"א

במעמד ראש העיר חיים ביבס, יו"ר ארגון נכי צה"ל עו"ד עידן קלימן והרב הראשי למודיעין הרב אליהו אלחרר, התקיים ביום שלישי 27.4.21, טקס חנוכת הבית ע"ש מרק פורן של שלוחת ארגון נכי צה"ל, במודיעין מכבים רעות

"זהו חלום שהתגשם" , אמר יו"ר הארגון במודיעין, שמחה שידלובסקי, בדברי ברכתו לאורחים והודה לראש העיר חיים ביבס, על הכרתו בחשיבות הקמת בית לנכי צה"ל בעיר ועל פעילותו הנמרצת להקצאת המבנה לשלוחה.

שידלובסקי, הודה ליו"ר ארגון הנכים הארצי עו"ד עידו קלימן שהאמין בו לכול אורך הדרך, למנכ"ל הארגון אבי לרמן ולכל צוותו ולקובי יצחק, יו"ר מחוז ת"א-יפו, שסייעו רבות להפוך את החלום למציאות.

לאלי שרוני, יו"ר עמותת פעול"ה במודיעין, שהעמיד את משרדו לרשות פעילות השלוחה. לבית המאפה "דני" שתרם את הכיבוד לאירוע , לחברי הנהלת השלוחה, לנכי צה"ל ולכל האורחים, נכבדים כולם והוסיף: "אני תקווה שבית זה יהפוך למקום הומה בנכי צה"ל רבים שיגיעו וימלאו אותו באהבה ובתוכן. לא מדובר בשלוחה רגילה של קבלת קהל רק לצורך שמירה על זכויות הנכים, אלא במועדון חברים עם פעילויות ותכנים מגוונים שיופעל ע"י חברי הנהלת השלוחה בהתנדבות מלאה ויהווה מקום מפגש, מועדון חברים פעיל ובית אמיתי".

בדברי ברכתו לנוכחים הודה ראש העיר לצוותי העירייה, לשמחה שידלובסקי ולכל המתנדבים שתרמו ממרצם וזמנם כדי להגיע למעמד פתיחה זה ואמר, כי "המקום ישמש בית עבור נכי צה"ל תושבי העיר, יסייע במיצוי זכויותיהם ויהווה מקום התכנסות ויצירת הווי קהילתי וחברתי עבורם", והוסיף: " אני אפעל לשלב את בני הנוער שלנו, אשר מובילים בגיוס לצה"ל וליחידות המובחרות בפעילויות חינוכיות וערכיות בשיתוף נכי צה"ל המהווים דוגמא ומופת לנו ולבני הדור הבא. תפקידנו לחבק את נכי צה"ל ולתת הכול למי שהקריב חיים או את גופו למען המדינה שלנו. אנחנו נהיה כאן כדי לעזור ולסייע כדי להביא לבית זה תוכן ועשייה".

יו"ר הארגון הארצי של נכי צה"ל עו"ד עידו קלימן ציין בדברי ברכתו את תרומת ראש העיר לנכי צה"ל, הודה לכל צוות עובדיו שתרמו רבות לפתיחת השלוחה בהובלת שמחה שידלובסקי והדגיש: " אנו נמצאים בתקופה קשה, כאשר חייל פצוע שלנו עשה מעשה נואש. אנו נחושים לשנות את צורת השירות של אגף השיקום. אנו נתמוך בפעילות התרבותית שתתקיים במקום ונקצה לכך את התקציבים הרלוונטיים ".

הטקס נפתח בהתקנת המזוזה, תפילת הרב וברכתו והסרת הלוט מעל השלט שנושא את שם השלוחה: "שלוחת ארגון נכי צה"ל במודיעין ע"ש מרק פורן ז"ל", שהתקיים במעמד אלמנתו גלוריה פורן ובניו.

מרק פורן ז"ל היה תושב מודיעין והיה בין יוזמי הקמת השלוחה בעיר ונרצח בשנת 2002 בעת מילוי תפקידו, כמזכיר מחוז ת"א יפו והמרכז של הארגון.

בהמשך ציין שמחה שידלובסקי, כי על פי התכנון, בשלב הראשון יהיה הבית, הממוקם בשכונת מוריה, ברחוב מרים החשמונאית 2, פתוח במשך 4 ימים בשבוע בימים: א', ב' ,ד', ה' בשעות שיפורסמו וחברי ההנהלה יפעילו את המועדון ואת המשרד לקבלת קהל בהתנדבות מלאה.

בנוסף, בישר שמחה, שסוכם עם מנהל בית הלוחם בתל אביב, טל דנציגר, שהשלוחה תיעזר בשירותי בית הלוחם בת"א ותיהנה מהתכנים, הסדנאות, ומהטיולים שהבית מציע לנכי צה"ל.

שמחה פנה בקריאה לנכים להירשם בבית הלוחם כדי לזכות בכול הזכויות וההטבות הנ"ל.
הטקס הסתיים בהופעה מרגשת של חבורת הזמר :"קולות מודיעין" בניצוחו של זאב אולמן , שהנעימה לקהל ממבחר שיריה והסתיים בשירת "התקווה".

כתבה: חיה כץ, מתנדבת בארגון נכי צה"ל במודיעין.
צילום: ישראל שפילמן, חבר הנהלת שלוחת ארגון נכי צה"ל במודיעין.

חיים ביבס, עידן קלימן, גלוריה פורןחיים ביבס, עידן קלימן, גלוריה פורן


פניה למוקד העירוני מוקד 106
פניה למוקד העירוני
חזור לראש העמוד